• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strādāšana no mājām pandēmijas laikā: attieksmes maiņa un organizāciju iekšējā komunikācija

Thumbnail
View/Open
309-83685-Briede_Anna.Kristine_ab18130.pdf (4.134Mb)
Author
Briede, Anna Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādas ir būtiskākās izmaiņas organizāciju iekšējā komunikācijā, pārejot no darba klātienē uz attālināto darbu no mājām COVID-19 pandēmijas dēļ, kā arī kā ir mainījušās darbinieku attieksmes pret strādāšanu no mājām. Bakalaura darba teorētisko veidu attieksmes teorijas, organizāciju iekšējā komunikācija un tās aspekti, kā arī teorija par mirkļbirkām un par līdzdalības kultūru. Bakalaura darbā tika izmantotas trīs pētniecības metodes – kvalitatīvā kontentanalīze, aptauja un daļēji strukturētas intervijas. Rezultātā tika noskaidrots, ka pārsvarā indivīdi savu attieksmi parāda pozitīvi sociālajā medijā Instagram, organizāciju iekšējās komunikācijas pārmaiņas ir ievērojamas un cilvēkiem attieksmes ir mainījušās pret strādāšanu no mājām.
 
The goal of the bachelor`s thesis is to find out how working from home because of the COVID-19 pandemic has changed organization internal communication and how the employee`s attitudes have changed. The theoretical part of the bachelor`s thesis consists of attitude theories, aspects of organization internal communication, hashtag theory and participation culture. There were three research methods – qualitative content analysis, a survey to get overall data, and semi-structured interviews to get an in-depth insight about attitude change. Study results show that individuals mostly show a positive attitude on Instagram, there are big changes in organization internal communication and people`s attitudes about working from home have changed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56309
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV