Latvijas jauniešu iepirkšanās paradumi internetveikalos un to ietekmējošie faktori Covid-19 pandēmijas laikā
Author
Zaruma, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir “Latvijas jauniešu iepirkšanās paradumi internetveikalos un to ietekmējošie faktori Covid-19 pandēmijas laikā”. Tajā tiek izpētīti Latvijas jauniešu iepirkšanās paradumi Covid-19 pandēmijas laikā, kā arī jauniešu vidū 3 populārāko apģērbu internetveikalu komunikācija sociālajos tīklos. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīta teorija par Z paaudzi, interneta mārketingu, sociālajiem tīkliem, kā arī citu valstu pētījumi par Covid-19 pandēmijas ietekmi uz iepirkšanos internetā. Jauniešu aptaujas un fokusa grupas intervijas rezultātā atklāts, ka Latvijas jaunieši intensīvi izmanto sociālos tīklus un regulāri iepērkas internetā, visbiežāk iegādājoties apģērbu un apavus. Populārākie internetveikali ir “Asos”, “Reserved” un “About You”. “Facebook” lapu kontentanalīzē noskaidrots, ka uzņēmumi izmanto atšķirīgas mārketinga pieejas ļauj tiem saglabāt savu unikālo pozīciju starp veikaliem ar līdzīgu sortimentu. The theme of this Bachelor thesis is “Latvian youth shopping habits in online stores and affecting factors during Covid-19 pandemic”. It examines the shopping habits of Latvian youth during the Covid-19 pandemic, as well as the social media communication of the 3 most popular clothing online stores among Latvian youth. This research paper contains theoretical, methodological and empirical part. The theoretical part describes the theory of Generation Z, Internet marketing, social networks, as well as other countries' research on the impact of the Covid-19 pandemic on online shopping. As a result of the youth survey and focus group interview, it was revealed that Latvian youth intensively use social media and regularly shop online, most often buying clothes and shoes. The most popular online stores are “Asos”, “Reserved” and “About You”. Content analysis of “Facebook” pages revealed that companies use different marketing approaches allowing them to maintain their unique position among stores with a similar assortment.