• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārliecināšanas paņēmieni "Rimi" video reklāmās  (2020-2021)

Thumbnail
View/Open
309-83796-Simsone_Linda_ls18105.pdf (2.125Mb)
Author
Simsone, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Pārliecināšanas paņēmieni “Rimi” video reklāmās (2020 - 2021)”, kurā tiek pētīti uzmanības piesaistīšanas elementi “Rimi” video reklāmās un tas, ko auditorija uztver no videoklipos redzētā. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un pētnieciskās daļas. Šī darba teorētiskajā daļā apskatīta teorija par pārliecināšanas komunikāciju, uzmanību, reklāmas komunikāciju un uzmanības piesaistīšanu reklāmās. Metodoloģiskajā daļā apskatītas trīs pētnieciskās metodes, kuras tika pielietotas pētnieciskajā daļā - reklāmas videoklipu kontentanalīze, daļēji strukturētā intervija un datu vākšanas metode - anketēšana. Bakalaura darba pētījuma gaitā tika noskaidrots, kādi uzmanības piesaistīšanas elementi izmantoti “Rimi” video reklāmās un kādus elementus auditorija no video uztver. Atslēgas vārdi: Kontentanalīze, pārliecināšanas komunikācija, uzmanība, “Rimi” video reklāmas
 
The theme of the bachelor's thesis is “The means of persuasion in "Rimi" video advertisements (2020 - 2021)”, which explores the elements of attracting attention in Rimi video ads and what the audience perceives from what they see in the videos. The work consists of theoretical, methodological and research part. The theoretical part of this work consists of the theory of persuasive communication, attention, advertising communication and attention in advertising. The methodological part consists of three research methods that were used in the research part - content analysis of advertising videos, semi-structured interview and data collection method survey. During the research of the bachelor's thesis, it was found out which elements of attracting attention were used in "Rimi" video advertisements and what elements the audience perceives from the video. Keywords: Content analysis, persuasive communication, attention, “Rimi” video ads
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56347
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV