• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patstāvīgo iemaņu attīstīšana dabas nodarbībās vidējā pirmsskolas vecumā

Thumbnail
View/Open
299-84928-Lamberte_Diana_dl18013.pdf (1.855Mb)
Author
Lamberte, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Diāna Lamberte Darba tēma: Patstāvīgo iemaņu attīstīšana dabas nodarbībās vidējā pirmsskolas vecumā. Mērķis: Izpētīt patstāvīgo iemaņu attīstīšanas iespējas dabas nodarbībās vidējā pirmskolas vecumā. Lai šo mērķi sasniegtu, tika analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā literatūra par bērnu patstāvības attīstību dabas nodarbībās. Darbā aplūkotas bērnu patstāvības izpausmes pirmsskolas iestādē, kā arī praktiski izzinātas iespējas sekmēt patstāvību dabas nodarbībās. Ar novērošanas metodi tika noteikts bērnu patstāvības līmenis pētījuma sākumā un pētījuma nobeigumā. Pēc empīriskā pētījumā iegūtajiem rezultātiem darba autore secina, ka dabas nodarbības sekmē bērnu patstāvības attīstību. Pētījums apstiprina, ka dabas nodarbības attīsta bērnu interesi un vēlmi darboties un izzināt, ja bērniem ar pedagogu veidojas savstarpēja sadarbība. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., 7 bildes, 8 tabulas, 33 literatūras avoti, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: patstāvīgo iemaņu attīstība, pirmsskola, dabas nodarbības.
 
Author of the work: Diāna Lamberte Theme of the work: Development of independent skills in nature classes in middle kindergarten age. The aim: To study the possibilities of developing independent skills in nature classes in middle kindergarten age. In order to achieve this goal, the pedagogical and psychological literature on the development of children’s independence in nature classes was analyzed. The work shows the manifestations of children’s independence in a pre-school institution, as well as the practical possibilities to promote independence in nature classes. The level of children’s independence was determined at the beginning and end of the study using the observation method. Based on the results obtained in the empirical study, the author concludes that nature classes promote the development of children’s independence. The research confirms that nature classes develop children’s interest and desire to work and the mutual cooperation with the teacher is important. Scope of the qualification work: 54 pages., 7 pictures, 8 tables, 33 literature sources, 4 attachments. Keywords: development of independent skills, preschool, nature classes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57160
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV