4-5 gadu vecu bērnu uzmanības sekmēšana grafikas uzdevumos, pašizpausmes nodarbībā pirmsskolā
Author
Antēna, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
LATVIEŠU VALODA Kvalifikācijas darba nosaukums: “4-5 gadu vecu bērnu uzmanības sekmēšana grafikas uzdevumos, pašizpausmes nodarbībā pirmsskolā.” Darba autore: Ilva Antēna Darba zinātniskā vadītāja: Daiga Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski atspoguļot 4-5 gadu vecu bērnu uzmanības sekmēšanu iespējas grafikas uzdevumos, pašizpausmes nodarbībās. Darbs sastāv no trijām daļām un vairākām apakšnodaļām. Lai pierādītu izvirzīto jautājumu, tiek aplūkotas psiholoģiskas un pedagoģiskās atziņas, kurās tiek meklēts teorētiskais pamatojums. Aplūkots uzmanības jēdziens un tās sekmēšana, bērnu raksturojuma analīze saistībā ar problēmas situāciju pirmsskolas vecuma posmā. Otrajā daļā tiek teorētiski apkopot grafikas tehnikas mācību saturā vizuālajā mākslā, kā arī ideju kataloga izveidošana grafikas uzdevumiem uzmanības sekmēšanai bērniem pirmsskolā. Trešajā daļā praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskajā pētījumā un analizēt bērnu darbos iegūtos rezultātus. Darba apjoms: Kvalifikācijas darbs sastāv no 42 lapām, darbu ilustrē 4tabulas, tsk. 8 attēli un 1 pielikums. Darbā izmantoti….informācijas avoti. Atslēgas vārdi: Uzmanības, uzmanības sekmēšana, bērnu raksturojums, rotaļnodarbība, pirmsskola, grafika, pašizpausme. Topic of qualification paper: “Promotion of attention in graphic tasks in self-expression lessons in pre-school for 4-5 years old children” Author: Ilva Antēna Qualification paper supervisor: Daiga Kalēja-Gasparoviča Goal of qualification paper: to reflect theoretical and practical opportunities for promotion of attention in graphic tasks in self-expression lessons for 4-5 years old children. Work consists of three sections and several subsections. To prove raised question, psychological and pedagogical aspects are studied to find theoretical ground. Also concept of attention and its promotion and children characteristic analysis in relation with problem situations in pre-school age is studied. In the second section of this paper are compiled theoretical graphic techniques in visual art lessons and idea catalogue for graphic tasks for promotion of attention for children in pre-school is created. In the third section of this paper theoretical findings are implemented in empirical research and the results from children works are analyzed. Workload: Qualification paper consists of 42 pages, paper is illustrated with 4 tables, incl. 8 images and 1 annex. In the paper are used …. information sources. Keywords: attention, attention promotion, children characteristic, play lesson, pre-school, graphic, self-expression.