• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana bērniem 1,5-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-84967-Vetraja_Agate_av19123.pdf (3.268Mb)
Author
Vētrāja, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums:Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana bērniem 1,5-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Agate Vētrāja Darba vadītāja: Mg. paed.Inese Eglīte Pētījuma mērķis:: Teorētiski un praktiski analizēt un izzināt bērnu 1,5-3 gadu vecuma pašapkalpošanās prasmes iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām: 1. Teorētiskā daļa- sastāv no pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņu apkopošanas un secinājumu veikšanas par pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. 2. Empīriskā daļa- sastāv no pedagoģiskā novērojuma, anketēšana (vecākiem) pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, pētījumā iegūto rezultātu apkopojums un analīze.
 
Title of the paper: Promotion of self-care skills for children of 1,5 - 3 years of age in a pre-school educational institution. Author of the paper: Agate Vētrāja Consultant of the paper: Mg. paed.Inese Eglīte Aim of the research: To theoretically and practically analyze and cognize the possibilities of self-care skills of children 1,5 – 3 years of age in a pre-school educational institution. The paper consists of two parts: 1.Theoretical part – consists of a compilation findings of pedagogy and psychology works, and drawing of conclusions regarding promotion of self-care skills in a pre-school educational institution. 2.Empiric part – consists of pedagogic observation, questionnaire (for parents), pedagogical trial activities, summary and analysis of the results acquired in research. Keywords: pre-school, child, self-care skills, play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57193
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV