Bērna veiksmīgas adaptācijas nosacījumi pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Šverna, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Endija Šverna Kvalifikācijas darba tēma: Bērna veiksmīgas adaptācijas nosacījumi pirmsskolas izglītības iestādē. Studiju programma: Latvijas Universitāte, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, Nepilna laika: klātiene, Pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības, “Pirmsskolas izglītības skolotājs” Darba zinātniskais vadītājs: lektore, Mg. Paed. Rasma Purmale Kvalifikācijas darbā tiek analizēts: adaptācijas jēdziens, adaptāciju ietekmējošie faktori, 1,5 – 3 gadu bērnu raksturojums pētāmā temata aspektā un veikts praktiskais pētījums par 1,5-3 gadu bērnu adaptāciju „X” pirmsskolas izglītības iestādē, „X” grupā. Darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas par adaptāciju, veiksmīgas adaptācijas pamatnosacījumiem un veikt praktisko pētījumu kā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā var nodrošināt katra bērna veiksmīgu adaptēšanos. Praktiskais pētījums tika veikts balstoties uz teorētiskajām atziņām par adaptāciju ietekmējošiem faktoriem un veiksmīgas adaptācijas nosacījumiem, analizējot Dž. Boulbija, V. Romenkovas, S. Gailumas, A.Vorobjova, V.Reņģes, L. Dubkēviča, M. Vinderes, G.Svences, I. Puškarevs, u.c. autoru teorētiskās atziņas un informācijas avotus. Praktiskajā pētījumā tika pierādīta hipotēze: bērns veiksmīgi adaptēsies pirmsskolā, ja: pedagogs praksē ievēros bērna veiksmīgas adaptēšanās nosacījumus, būs sadarbība ar ģimeni. Darba struktūra: ievads, 2 daļas: teorētiskā un praktiskā, secinājumiem un ieteikumiem, 14.attēliem, 15.tabulām, 62.izmantoto literatūras un citu avotu saraksta, 9.pielikumi. Atslēgas vārdi: adaptācija, veiksmīga adaptācija, vide, sadarbība Author of the work: Endija Šverna The topic of the qualification paper: Conditions for successful adaptation of children in a preschool educational institution Study program: University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, Part-time: full-time, First level professional higher education, “Pre-school education teacher” Scientific supervisor: lecturer, Mg. Pead. Rasma Purmale The following is researched / analyzed in the qualification work: Aim of the work: to analyze theoretical findings about adaptation, basic conditions for successful adaptation and to conduct practical research on how to ensure successful adaptation of each child in the pedagogical process in preschool. The practical research was carried out on the basis of theoretical findings on factors influencing adaptation and conditions for successful adaptation, analyzing Romenkov V, Gailuma S, Vorobjov A, Reņģe V, Dubkēvičs L, Vindere M, Svence G, Doulby J., Pushkarev I, theoretical findings and other information source. The hypothesis was proved in the practical research: a child will successfully adapt in preschool, if: the teacher will observe the conditions for the child's successful adaptation in practice, there will be cooperation with the family. Structure of the work: introduction, 2 parts: theoretical and practical, conclusions and suggestions, 14.figures, 15. Tabeles, 62.list of used literature and other sources, 9. attachments. Keywords: adaptation, successful adaptation, environment, cooperation