Jaunākā pirmskola vecuma bērnu pašapkalpošanās iemaņu sekmēšana pirkstu rotaļās un vingrinājumos
Author
Pētersone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā ir apkopotas teorētiskās atziņas par 1,5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu, izmantojot pirkstu rotaļas un vingrinājumus. Praktiskajā daļā ir veikts pedagoģiskais novērojums un eksperiments, kur teorijā aprakstītās idejas tiek izmantotas bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanai un pilnveidei. Sīkās motorikas izmantošana dažādās rotaļās paver ceļu dažādu dzīvei nepieciešamo prasmju – pašapkalpošanās prasmes, runas un valodas prasmes, rakstītprasmes – veiksmīgākai apguvei. Pētījumā aplūkotas astoņas pašapkalpošanās prasmes, kuras jāprot izmantot jaunākajā vecuma posmā. Pētījumā šīs prasmes un to pilnveidošanās ir vērotas deviņiem pētījuma dalībniekiem, kuri pirmsskolas izglītības iestādi apmeklēja regulāri. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās, kopā 50 lappuses ar 11 attēliem, 2 tabulām un 43 literatūras avotiem. The paper summarizes the theoretical findings on the promotion of self-care skills from 1.5 year-old to 3-year-old children through finger play and exercises. In the practical part, a pedagogical observation and an experiment is performed, where the ideas described in the theory are used to develop and improve children's self-care skills. The use of fine motor skills in various games paves the way for the more successful acquisition of various life skills - self-service skills, speech and language skills, hand-writing skills. The study looks at eight self-service skills that need to be used at an early age. In the study, these skills and their development were observed in nine study participants who attended pre-school regularly. The work consists of two parts - theoretical and practical, a total of 50 pages with 11 figures, 2 tables and 43 references.