Vecākā vecumposma bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā
Автор
Babre-Mironoviča, Aivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: Vecākā vecumposma bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā. Darba autore: Aivita Babre – Mironoviča. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Dagnija Vigule. Darba apjoms: 51 lappuse, 5 tabulas, 23 attēli, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts ar 73 vienībām latviešu, angļu un krievu valodā, secinājumi, priekšlikumi, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas mākslinieciskajā darbībā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģiskās, psiholoģiskās teorētiskās atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām; 2.Raksturot patstāvības veidošanos un sekmēšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem; 3.Izpētīt pirmsskolas vecākā vecumposma bērnu mākslinieciskās darbības īpatnības un to lomu patstāvības sekmēšanā; 4.Apkopot un analizēt iegūtos datus, izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 2.Empīriskās – bērnu novērošana, pedagoga intervija, vecāku anketēšana, iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka bakalaura darbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies un mākslinieciskā darbība sekmē bērnu patstāvību. Atslēgas vārdi: patstāvība, mākslinieciskā darbība, 5 – 7 gadīgs bērns. Title: Promoting the independence of older children in artistic activity. Author: Aivita Babre – Mironoviča Scientific supervisor of the work: Dr.paed. Dagnija Vigule Workload: 51 page, 5 tables, 23 images, introduction, 2 charpters with subsections, list of used literature and sources wich includes 73 units in Latvian, English and Russian language, conclusions, proposals, 2 appendices. Tasks of research: 1. To analyze padagogical, psychological theoretical findings about the regularities of the development of older pre-school children; 2.To describe the formation of independence and promotion opportunities for preschool children; 3.To study the peculiarities of the artistic activity of preschool children and their role in promoting independence. Research methodology: 1.Theoretical – analysis of pedagogical and psychological literature; 2.Empirical – observation of children, interview of a teacher, questionnaire of parents, compilation and analysis of the obtained results. As a result of the research, it was concluded the hypothesis put forward in the bachelor’s thesis has been confirmed and artistic activity promotes children’s independence. Keywords: independence, artistic activity, 5 -7 years old child.