• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko prasmju attīstības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbību laikā pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-85180-Erdmane_Linda_le17023.pdf (712.7Kb)
Author
Erdmane, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Linda Erdmane. Bakalaura darba vadītāja: Tija Zīriņa. Temats: Matemātisko prasmju attīstības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbību laikā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets: 5-6 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstība. Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstību āra nodarbību laikā. Darba saturs: 50 lpp., 3 tabulas, 3 attēli. Bakalaura darbā tiek pētīta 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju attīstība un tās izmaiņas āra nodarbību un izmēģinājumdarbības laikā pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek pētīta atbilstoša literatūra trijās valodās. Informācija apkopota 5 apakšnodaļās, sevišķu uzmanību pievēršot svaiga gaisa un brīvdabas pedagoģijas nozīmei bērnu attīstībā. Praktiskajā daļā atspoguļoti iegūtie bērnu matemātisko prasmju attīstības sākuma un beigu, un vecāku aptaujas rezultāti. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tiek secināts, ka 5-6 gadus vecu bērnu matemātiskās prasmes tiek pozitīvi sekmētas āra nodarbību laikā. Vecākiem ir svarīgi, lai viņu bērni pavada pēc iespējas vairāk laika ārā.
 
Anotation The author of the work: Linda Erdmane. Supervisor of the bachelor's thesis: Tija Zīriņa. Subject: Enabling the development of mathematical skills for 5-6 years old children in outdoor activities in a pre-school educational institution. Subject of the research: Development of mathematical skills of 5-6 year old children. Aim of the research: To study the development of mathematical skills 5-6 year old children during outdoor lessons. Content: 50 pages, 3 tables, 3 pictures. The research studies development of mathematical skills of 5-6 year old children and its changes during outdoor lessons and pilot activities in a pre-school educational institution. Theoretical part of the bachelor's thesis review of relevant literature in three languages. The information is summarized in 5 subsections, paying special attention to the importance of fresh air and outdoor pedagogy in children's development. The practical part reflects the beginning and end of the development of children's mathematical skills as well as survery results of parents. Based on the obtained results, it is concluded that the mathematical skills of 5-6 year old children are positively promoted during outdoor lessons. It is important for parents that their children spend as much time outdoors as possible.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57328
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV