• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo gatavību skolai veicinoša pedagogu un bērnu vecāku sadarbības organizācija pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-85259-Zvirgzdina_Ingra_iz17048.pdf (1.347Mb)
Author
Zvirgzdiņa, Ingra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore. Ingra Zvirgzdiņa Darba nosaukums. Sociālo gatavību skolai veicinoša pedagogu un vecāku sadarbības organizācija pirmsskolā Darba mērķis. Teorētiski izzināt un noteikt pedagogu un vecāku sadarbības formas, kas veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās gatavības veidošanos skolai Darba autore, pētot sociālo gatavību skolai veicinošu pegagogu un vecāku sadarbības organizāciju pirmskolā:  izzināja dažādu autoru skatījumā sociālās gatavības skolai raksturojumu;  analizēja septiņadīgu bērnu socializēšanos ietekmējošus faktorus;  noskaidroja pedagogu un bērnu vecāku sadarbības mērķi, uzdevumus un organizēšanu;  diagnosticēja vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo gatavību skolai;  izdarīja secinājumus un izstrādāja rekomendācijas vecākiem. Tika pieņemts, ka bērnu sociālā gatavība skolai būs sekmīga, ja:  pedagogi un vecāki izpratīs sociālās gatavības nozīmīgumu, uzsākot skolas gaitas;  būs veiksmīga pedagogu un vecāku sadarbības organizācija pirmsskolā; Lappušu skaits: 55 Pielikumu saits: 6 Izmantotās literatūras un avotu skaits: 60
 
Author of the work. Ingra Zvirgzdina Title of the work. Organization of cooperation between teachers and parents in Preschool that promotes social readiness for school. The purpose of the work. Theoretically find out and determine the forms of cooperation between teachers and parents, which promotes the development of social readiness of older preschool children for school The author of the work, researching the organization of cooperation between teachers and parents in preschool that promotes social readiness for school:  found out the characteristics of social readiness for school from the point of view of various authors;  analyzed the factors influencing the socialization of seven-year-old children;  clarified the purpose, tasks and organization of cooperation between teachers and parents of children;  diagnosed the social readiness of older pre-school children for school;  drew conclusions and developed recommendations for parents. It was assumed that children's social readiness for school would be successful if:  teachers and parents will understand the importance of social readiness when starting school;  there will be a successful organization of cooperation between teachers and parents in pre-school; Number of pages: 59 Annex site: 6 Number of used literature and sources: 60
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57400
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV