• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskās spēles 3-4 gadīgu bērnu runas un valodas attīstībai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-85277-Jansone_Kristine_kj19030.pdf (2.221Mb)
Author
Jansone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja Pedogoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, Tukuma filiāles studente Kristīne Jansone. Darba mērķis ir izpētīt didaktiskās spēles 3-4 gadīgu bērnu runas un valodas attīstībai pirmsskolas pedogoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trim posmiem: •Pirmajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas un runas jēdzienu un par valodas un runas veicināšanu 3-4 gadīgiem bērniem. •Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas un runas veicināšanu ar didaktisko spēļu palīdzību pirmsskolas izglītības iestādē. •Trešajā nodaļā tiek veikts pedogoģiskais izmēģinājums ar didaktiskajām spēlēm, lai veicinātu 3-4 gadīgu bērnu runas un valodas attīstību. Pedogoģiskajā izmēģinājumā piedalās 10 pirmsskolas izglītības X bērni. Pedogoģiskā izmēģinājuma rezultāti apstiprina, ka regulāri izmantojot didaktiskās spēles bērniem uzlabojas valodas un runas prasmes. Trešajā daļā arī tika veikta pedogogu intervija, kura apstiprināja, ka pirmsskolas pedogogi izmanto didaktiskās spēlēs pedogoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs nodaļām, 46 lpp, 19 attēliem, 3 tabulām, 8 pielikumiem un 42 literatūras un citiem avotiem.
 
The qualification paper was developed by Kristīne Jansone, a student of the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, Tukums Branch. The mission of the work is to study didactic games for speech and language development of 3–4-year-old children in the preschool pedagogical process. The qualification work consists of three stages: •The first chapter summarizes information on the concept of language and speech and on the promotion of language and speech in 3–4-year-olds. •The second chapter summarizes information on language and speech promotion through didactic games in pre-school education. •In the third chapter, a pedagogical experiment with didactic games is performed to promote the speech and language development of 3–4-year-old children. 10 preschool X children participate in the pedagogical experiment. The results of the pedagogical experiment confirm that regular use of didactic games for children improves language and speech skills. In the third part, a survey of pedagogues was also conducted, which confirmed that preschool pedagogues use it in didactic games in the pedagogical process. The qualification paper consists of three chapters, 46 pages, 19 figures, 3 tables, 8 appendices and 42 literature and other sources. Keywords: speech, language, didactic games, preschool
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57412
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV