4 – 6 gadu vecu bērnu lasītprasmes veicināšanas paņēmieni pirmsskolā
Author
Ozoliņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “4-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes veicināšanas paņēmieni pirmsskolā” Darba autore: Ilze Ozoliņa. Pētījuma darba vadītāja: Agrita Tauriņa Darba apjoms: kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Darba apjoms ir 49 lapas, iekļauti 13 attēli, 6 tabulas, 2 pielikumi, 41 literatūras un informācijas avoti (32 – latviešu valodā, 7 – angļu valodā, 2 – krievu valodā). Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt 4-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes veicināšanas paņēmienus pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: 4-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes veicināšana būs sekmīga, ja tiks izmantotas dažādas metodes; tiks piemēroti uzdevumi atbilstīgi bērna spējām; tiks iekārtota lasītprasmi veicinoša vide. Pētījuma metodes: literatūras un avotu teorētiskā analīze; vecāku anketēšana; pedagoģiskais novērojums; pedagoģiskā izmēģinājuma metode; matemātiskā datu apstrāde. Darba autore pievēršas šādiem jautājumiem: apskatīt lasītprasmes būtību un to nozīmi pedagoģiskajā procesā; apskatīt dažādu metožu ietekmi uz 4 – 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes pilnveidi. Qualification Thesis: Reading promotion techniques in pre-school for children ages 4-6 Author of the Thesis: Ilze Ozoliņa. Thesis Supervisor: Agrita Tauriņa The Thesis consists of: The Qualification Thesis consists of 2 chapters and 8 subchapters. The Thesis consists of 49 pages, includes 13 figures, 6 tables, 2 appendices, 41 literature and information sources (32 in Latvian, 7 in English, 2 in Russian). Objective: To study theoretically and practically the methods of the reading skills promotion in preschool for the children of ages 4–6. Hypothesis: Promotion of the literacy of children aged 4-6 will be successful if: different methods will be used; tasks will be applied according to the child's abilities; a reading-friendly environment will be provided. Methods used: theoretical analysis of literature and sources; survey of parents; pedagogical observations; pedagogical testing methods; mathematical data processing. The Author addresses the following issues: to look at the essence of reading skills and their significance in the pedagogical process; to study the impact of different methods on the improvement of reading skills of 4–6-year-old preschool children.