• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu un kompozīcijas principu izpēte Demjena Hērsta gleznās vizuālās mākslas stundās 2. Klasē

Thumbnail
View/Open
299-85460-Jurasevska_Kaiva_kl08135.pdf (8.827Mb)
Author
Juraševska, Kaiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu un kompozīcijas principu izpēte Demjena Hērsta gleznās vizuālās mākslas stundās 2. klasē” mērķis ir izpētīt D.Hērsta gleznās izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas principus, to pielietošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 2. klasē. Darba uzdevumi: izpētīt D.Hērsta gleznās izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas paņēmienus; noskaidrot sākumskolas vecuma bērniem raksturīgās attīstības pazīmes un īpatnības; izveidot un ar piemērotu pedagoģisko metožu palīdzību realizēt vizuālās mākslas programmas saturam atbilstošu uzdevumu kopu; apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Diplomdarba nobeigumā iekļauti pētījuma rezultāti, secinājumi un darbā gūtās atziņas. Pielikumā pievienoti stundās izmantotie vizuālie uzskates materiāli, uzdevumu kopa, vērtēšanas sistēma un skolēnu darbu fotogrāfijas.
 
The aim of the thesis “A Research of the Formal Elements of Art and Principles of Composition in Damien Hirst’s Paintings in 2nd grade Art Lessons” is to explore and implement the main formal elements of art and principles of composition used by Damien Hirst in 2nd grade art lessons. In order to achieve the aim of the study the following tasks were set: to explore the means of composition and formal elements of art in D.Hirst’s paintings in the context of contemporary conceptual art scene; to determine and understand the features and peculiarities of the development of primary school aged children; to study the requirements and content of the basic education standard and art lesson program guidelines; to develop and implement a suitable set of tasks using appropriate methods of learning; to grade, analyse and summarize the results obtained by the study. The main findings, results, and conclusions are included at the end of the thesis. The appendix of the thesis holds: visual materials used during classwork; the set of tasks developed and implemented in this study; system of evaluation and grading, and photos of student’s study process and results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57520
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV