Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana pirmsskolas pedagoga un bērnu vecāku sadarbībā
Author
Gucola, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba pētījums “Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana pirmsskolas pedagoga un bērnu vecāku sadarbībā” izstrādāts, lai atrastu sadarbības veidus, kuri atbilst mūsdienu sabiedrības, jaunajām mācību prasībām un dzīves situācijām. Teorētiskajā pētījumā ir izmantotas literatūras un normatīvo aktu analizēšanas metodes, bet praktiskajā pētījumā – aptaujas anketas metode un pirmsskolas pedagogu aptaujas anketu datu statistiskā, kvalitatīva analīzē. Pētījuma rezultātā ir aprakstītas IKT izmantošanas iespējas, izaicinājumi pirmsskolas pedagoga un bērnu vecāku sadarbībā un pedagogiem nepieciešamā IKT kompetence. Informācija būs noderīga pirmsskolas izglītības iestādēm, pedagogiem. Kvalifikācijas darba praktiskā vērtība ir izstrādātais algoritms, ar reālām rekomendācijām pirmsskolas izglītības iestādēm IKT izmantošanas efektivitātes palielināšanai. The qualification research “The use of information and communication technologies in the cooperation of early childhood teachers and a child’s parents” was carried out to find ways of cooperation that correspond with the present society, new study requirements and life situations. The theory research part uses methods that analyze literature and normative regulations, but the practical research uses the survey method and statistical, qualitative analysis of early childhood teacher’s surveys. The result of the research describes the possibilities of using information and communication technologies, challenges in the cooperation of early childhood teachers and a child’s parents as well as the necessary information and communication technologies competencies. This information will be useful for preschools and teachers. The practical value of the qualification work is an algorithm with real recommendations for preschools to increase the effectiveness of usage of the information and communication technologies.