Izziņas prasmju sekmēšana rīta pastaigas laikā pirmsskolas izglītības 3.posmā
Author
Alberga, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Baiba Alberga Darba tēma: Izziņas prasmju sekmēšana rīta pastaigas laikā pirmsskolas izglītības 3.posmā. Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas izglītības 3.vecuma posma bērnu izziņas prasmju sekmēšanu rīta pastaigas laikā. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta un pētīta informācija par pirmsskolas izglītību un tās mērķiem attiecīgajā vecuma posmā, izziņas jeb kognitīvajiem procesiem, rīta pastaigu kā organizācija formu pirmsskolā, nodarbību organizēšanu āra vidē un rotaļu nozīmi pirmsskolā. Darbā ir aprakstīti rīta pastaigas kā organizācijas formas pirmsskolā pieci galvenie uzdevumi – darbs dabā, kustību rotaļa / aktivitāte, vērojums, eksperiments un brīvā aktivitāte. Katrs no šiem uzdevumiem darbā ir aprakstīts sīkāk, definēts un papildināts ar praktiskiem piemēriem. Darba praktiskajā daļā tiek veikts vērojums – tiek vēroti bērni un to rīcība pirms un pēc rīta pastaigas organizēšanas, tiek salīdzināti iegūtie rezultāti un veikti secinājumi par to, ko bērniem dod rīta pastaiga un kā tā sekmē bērnu izziņas veidošanos. Darba apjoms: 46 lapaspuses, tajā ir ievietoti 7 attēli, 4 tabulas, 2 diagrammas, pievienots 1 pielikums. Darba atslēgvārdi: izziņa, rotaļa, rīta pastaiga, vērojums, eksperiments, darbs. Author of the work: Baiba Alberga Subject of work: Promotions of cognitive skills during the morning walks in the 3rd stage of pre-school education. The aim of the study is to explore the promotions of cognitive skills during the morning walks in the 3rd stage of pre-school education. The theoretical part of the work analysed and studied information on pre-school education and its objectives at the relevant age stage, cognitive processes, morning walks as an organisation in pre-school, organize lessons outside and the role of playing in pre-school. This paper describes the five main tasks of morning walking as a form of organization in preschool - work in nature, movement play / activity, sightseeing, experiment and free activity. Each of these tasks is described in more detail in the work, defined and supplemented with practical examples. In the practical part of the work, the observation is carried out - the children and their actions before and after the morning walk are organized, the results obtained are compared and the conclusions reached on what is given to children in the morning walk and how it contributes to the formation of the child's consciousness. Volume of work: 46 pages, 7 pictures, 4 tables, 2 charts, 1 attachment. Keywords: cognition, play, morning walk, sightseeing, experiment, work.