dc.contributor.advisor | Šūmane, Ilze | |
dc.contributor.author | Stokova, Agnese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-05-27T12:29:54Z | |
dc.date.available | 2022-05-27T12:29:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 85500 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57550 | |
dc.description.abstract | A. Stokovas izstrādātā kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt metodisko materiālu kopu par latviešu tautas pasaku izmantošanu pirmsskolas 1. posma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt teorētisko literatūru par vārdu krājuma veidošanos un pasakas izmantošanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 2.teorētiski raksturot bērna vispārējo un valodas attīstību pirmsskolas izglītības 1.posmā; 3.izstrādāt pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programmu un aprobēt trīs latviešu tautas pasaku izmantošanu pedagoģiskajā procesā bērnu vārdu krājuma paplašināšanai; 4.analizēt bērnu vārdu krājuma paplašināšanās dinamiku; 5.analizēt pētījuma rezultātus. Pētījumā secināts, ka sistemātiska latviešu tautas pasaku izmantošana pedagoģiskajā darbībā ilgtermiņā paplašina pirmsskolas 1. posma bērnu aktīvo vārdu krājumu. Atslēgvārdi: pirmsskolas 1. posms, vārdu krājuma paplašināšana, latviešu tautas pasakas, valoda. | |
dc.description.abstract | The purpose of the qualification work developed by Agnese Stokova is to develop a set of methodological materials regarding the use of Latvian folk fairy tales for the expansion of the pre-school phase 1 children's vocabulary. Study tasks: 1. to analyse theoretical literature on the formation of a vocabulary and the possibilities for the use of a fairy tale in the pre-school pedagogical process; 2. to describe in theory the overall and linguistic development of a child in the 1 st phase of pre-primary education; 3. to develop a pedagogical pilot action programme and to bury the use of three Latvian folk fairy tales in the pedagogical process for expanding the children's vocabulary; 4. to analyse the dynamics of the expansion of the children's vocabulary; 5. to analyse the results of the study. The study concludes that the systematic use of fairy tales in teaching activities extends the active vocabulary of children in pre-school phase 1 in the long term. Keywords: pre-school phase 1, expansion of vocabulary, fairy tales of Latvian people, language | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | pirmsskolas 1. posms | |
dc.subject | vārdu krājuma paplašināšana | |
dc.subject | latviešu tautas pasakas | |
dc.subject | valoda | |
dc.title | Vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar latviešu tautas pasaku palīdzību pirmsskolas izglītības 1.posmā | |
dc.title.alternative | Vocabulary expanding possibilities with help of Latvian folk tales in the 1st level of pre-school education | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |