Pašapkalpošanās prasmju veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 1. posmā
Author
Broka, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu „Pašapkalpošanās prasmju veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 1. posmā” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Viktorija Broka, darba vadītāja docente, Dr.paed. Ilze Šūmane. Darba mērķis ir noteikt divgadīgu līdz trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanas pedagoģiskās iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba 1.daļā tiek apskatīts pašapkalpošanās prasmju veidošanās priekšnosacījumi no 2 līdz 3 gadu vecu bērnu attīstībā. 2.daļā tiek pētītas metodes, kas veicina pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz M. Montesori, D. Dzintares, I. Stangaines, I. Jurgenas, S.Kozlovas, Aksarinas, T. Kuļikovas un citu pedagogu un psihologu atziņām. 3.daļā empīriskajā veikts pedagoģiskais pētījums par to, kāds pašapkalpošanās prasmju līmenis bija bērniem, iesākot pirmsskolas izglītības iestādi un kas ir mainījies pēc desmit mēnešiem. Pētījuma laiks: 10.03. 2021.–30.11.2021. Darba saturs: 52 lpp, 3 tabulas, 38 literatūras avoti un 6 pielikumi. The Qualification Paper “Promotion of self-help skills in children during the 1st stage of preschool education” was written by Viktorija Broka, the student of Faculty of Education, Psychology and Art of University of Latvia. The supervisor is assistant professor Dr.paed., Ilze Šūmane. The aim of the Paper is promotion of self-help skills in 2 to 3 year old children during the 1st stage of preschool education. The part 1 of the Qualification Paper deals with the preconditions for the development of self-help skills in the growth of 2-3 year old children. The part 2 explores methods that promote self-help skills. The research is based on findings of M. Montesori, D. Dzintare, I. Stangaine, I. Jurgena, S, Kozlova, Aksarina, T. Kuļikova and other educators and psychologists. In the part 3, an empirical pedagogical study is conducted on the level of self-care skills that children had at the start of pre-school education and that has changed after ten months. Time of the research: 10.03.2021. – 30.11.2021. The Paper consists of: 52 pages, 3 tables, 38 sources of literature and 6 appendices.