Kritiskās domāšanas prasmju apgūšana pirmsskolas 2. posmā par tēmu “Rudens”
Author
Lamša, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Kritiskās domāšanas prasmju apgūšana pirmsskolas 2. posmā par tēmu “Rudens Autore: Pētījuma mērķis: 2. posma pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas attīstības veicināšanas iespējas dabaszinību nodarbībās par tēmu “Rudens.” Darba apjoms: 44 lappuses Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta ar 38 avotiem. Darbā tika analizēta teorētiskā literatūra par kritiskās domāšanas prasmēm, to attīstību pirmsskolas 2. posmā dabaszinībās. Pētījuma daļā tika izstrādāti kritēriji, kuri ir pamatā bērnu novērošanai, lai konstatētu bērnu kritiskās domāšanas prasmēm. Tika izstrādātas arī nodarbības, kuras veicina kritiskās domāšanas prasmju attīstību. Pētījumā secināts, ka, veicot izmēģinājumdarbību, var secināt, ka rezultāti ir uzlabojušies un ar mērķtiecīgu darbību ir iespējams uzlabot kritiskās domāšanas prasmes. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, pirmsskola, prasmes, 2. posms, rudens The topic of the qualification paper: “Acquisition of critical thinking skills in the 2nd stage of preschool about topic ‘’Autumn”. Author: Inga Lamša Purpose of the study: Possibilities of promoting the development of critical thinking for pre-school age stage 2 children in science classes about topic: “Autumn”. Page count: 44 pages Paper consists of inteoduction, 4 chapters, conclusions, list of used literature with 38 sources. The theoretical literature about skills of critical thinking skills, its development in the 2nd stage of preschool in science was analyzed in the work. In the research part, criteria were developed that are the basis for observing children to identify children’s critical thinking skills. Lessons were also developed to promote the development of critical thinking skills. The study concludes that the pilot action has shown that the results have improved and that critical thinking skills can be improved through targeted action. Keywords: Criticald thinking, Pre-school, skills, 2nd stage, autumn.