Skolas un ģimenes sadarbība bērnu ar mācīšanās traucējumiem atbalstam sakumskolā
Author
Mickeviča, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bērnu ar mācīšanas traucējumiem mācīšanas procesi prasa īpašu pieeju, izglītības procesa organizāciju, kuras pamats ir vecāku sadarbība ar skolu. Pētījumi rāda, ka šī sadarbība nav efektīva. Diplomdarba mērķis – analizēt skolas un ģimenes sadarbības iespējas bērnu ar mācīšanas traucējumiem atbalstam sākumskolā un izstrādāt rekomendācijas šīs sadarbības efektivitātes uzlabošanai. Galvenie rezultāti: praksē starp pedagogiem un vecākiem nevalda uz sadarbību orientētas attiecības, lai to un citus trūkumus novērstu, būtiski ir skolās ieviest starpddisciplināras komandas, piesaistīt speciālos pedagogus, izglītot vecākus par traucējumiem un par pedagoģisko procesu to kontekstā klasē, apmācīt un atbalstīt klases audzinātājus gan zināšanu, gan prasmju, gan metodisko avotu/ideju perspektīvās, pašvaldībām aktīvāk informēt skolas un vecākus par sniegtajām iespējām. Atslēgvārdi: mācīšanās traucējumi; vecāku un pedagogu sadarbība; disleksija, disgrāfija, diskalkulija. The teaching processes of children with learning disabilities require a special approach and organization of the educational process, which is based on the cooperation of parents with the school. Studies show that this cooperation is not effective. The aim of the diploma thesis is to analyze the possibilities of school and family cooperation to support children with learning disabilities in primary school and to develop recommendations for improving the effectiveness of this cooperation. Key Findings: iIn practice, there is no collaborative relationship between teachers and parents. To address shortcomings of that, it is important to introduce interdisciplinary teams in schools, to attract special educators, to educate parents about learning disabilities and about the pedagogical process in the context of them in the classroom; to train and support class teachers in the perspectives of knowledge, skills and methodological sources / ideas; to inform schools and parents more actively about the provided opportunities. Keywords: learning disabilities; cooperation between parents and teachers; dyslexia, dysgraphia, dyscalculia.