Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorMickeviča, Inna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:59Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85560
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57585
dc.description.abstractBērnu ar mācīšanas traucējumiem mācīšanas procesi prasa īpašu pieeju, izglītības procesa organizāciju, kuras pamats ir vecāku sadarbība ar skolu. Pētījumi rāda, ka šī sadarbība nav efektīva. Diplomdarba mērķis – analizēt skolas un ģimenes sadarbības iespējas bērnu ar mācīšanas traucējumiem atbalstam sākumskolā un izstrādāt rekomendācijas šīs sadarbības efektivitātes uzlabošanai. Galvenie rezultāti: praksē starp pedagogiem un vecākiem nevalda uz sadarbību orientētas attiecības, lai to un citus trūkumus novērstu, būtiski ir skolās ieviest starpddisciplināras komandas, piesaistīt speciālos pedagogus, izglītot vecākus par traucējumiem un par pedagoģisko procesu to kontekstā klasē, apmācīt un atbalstīt klases audzinātājus gan zināšanu, gan prasmju, gan metodisko avotu/ideju perspektīvās, pašvaldībām aktīvāk informēt skolas un vecākus par sniegtajām iespējām. Atslēgvārdi: mācīšanās traucējumi; vecāku un pedagogu sadarbība; disleksija, disgrāfija, diskalkulija.
dc.description.abstractThe teaching processes of children with learning disabilities require a special approach and organization of the educational process, which is based on the cooperation of parents with the school. Studies show that this cooperation is not effective. The aim of the diploma thesis is to analyze the possibilities of school and family cooperation to support children with learning disabilities in primary school and to develop recommendations for improving the effectiveness of this cooperation. Key Findings: iIn practice, there is no collaborative relationship between teachers and parents. To address shortcomings of that, it is important to introduce interdisciplinary teams in schools, to attract special educators, to educate parents about learning disabilities and about the pedagogical process in the context of them in the classroom; to train and support class teachers in the perspectives of knowledge, skills and methodological sources / ideas; to inform schools and parents more actively about the provided opportunities. Keywords: learning disabilities; cooperation between parents and teachers; dyslexia, dysgraphia, dyscalculia.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmācīšanās traucējumi
dc.subjectvecāku un pedagogu sadarbība
dc.subjectdisleksija,
dc.subjectdisgrāfija
dc.subjectdiskalkulija.
dc.titleSkolas un ģimenes sadarbība bērnu ar mācīšanās traucējumiem atbalstam sakumskolā
dc.title.alternativeSchool and family cooperation for the support of children with a learning disabilities in a primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record