• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa kā sociālo prasmju attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-85577-Rosuscana_Kristine_kr19048.pdf (1.149Mb)
Author
Rosuščana, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Meņģelsone, Aiga
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore – Kristīne Rosuščana Darba tēma - Rotaļa kā sociālo prasmju attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem Darba mērķis - Teorētiski apzināt un praktiski izpētīt rotaļu kā sociālo prasmju attīstītāju 3-4 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta sociālo prasmju nozīme, raksturojums un tā ietekme uz cilvēka dzīvi. Tika veikta analīze par rotaļu nozīmi, to īpašības, funkcijas un iedalījumu, kā arī tika pētīts 3 – 4 gadu vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums. Teorētiskās daļas pamatā tika izmantota pedagogu literatūra un psihologu pētījumi. Darba empīriskajā daļā tika pētīta rotaļu ietekme uz 3 – 4 gadu vecu bērnu sociālo prasmju attīstību. Tika izvērtētas esošās bērnu sociālās prasmes, veiktas mērķtiecīgas rotaļas un vēlāk atkārtoti izvērtētas bērnu sociālās prasmes, vadoties pēc sākotnējiem kritērijiem. Darbs sastāv no 38 lapaspusēm, 4 tabulām, 1 formulas, 3 attēliem, tika pielietoti 30 informācijas avoti un izveidoti 3 pielikumi.
 
The author of the work – Kristīne Rosuščana Work title - Game as a social skill development for 3 - 4 year old children. Aim of the work - Theoretically identify and do practical explore - play as a developer of social skills for 3-4 year olds. In the theoretical part of the work was studied and analyzed the meaning of social skills, its characteristics and impact on human life. Was analyzed the meaning of children's games, games characteristics, functions, classification and games meaning for 3-4 year olds. The theoretical part was based on teachers' literature and scientific researches done by psychologists. In the empirical part of the work was studied the impact of games on the development of social skills of 3-4 year olds. At start, the level of children's social skills was determined, then purposeful children's games have been performed, and at the end, the level of children's social skills was determined again based on initial criteria. The work is developed on 38 pages and contains 4 tables, 1 formula, 3 pictures, 30 sources of information and 3 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57598
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV