Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilze
dc.contributor.authorPetermane, Guna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:03Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85625
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57620
dc.description.abstractStāsta stāstīšana ir tikpat veca zināšanu nodošanas metode kā pati mutvārdu valoda. Autore, zinot, ka Montesori pedagoģiju praktizējošās pamatizglītības iestādēs skolotāju sacerēti stāsti ir nozīmīgs skolotāja darba instruments, diplomdarbā ir aprakstījusi šo skolu darbības principus, stāstu lietošanu mācību procesā un ir pētījusi stāsta sacerēšanas metodoloģiskos ieteikumus. Autore ir sacerējusi, pārbaudījusi pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā un veiksmīgi aprobējusi desmit stāstus dabaszinību mācību satura apguvei. Autore uzskata, ka skolotājs ikdienā klasē redz skolēnu intereses, veido tēmas satura pēctecību, stiprina skolēnu prasmes kopsakarību izpratnē, kā arī veicina skolēnu pašizpausmi un jaunradi, tāpēc autore piedāvā iedrošinājumu skolotājiem pašiem sacerēt stāstus dabaszinību mācību satura apgūšanai.
dc.description.abstractOral storytelling as a tool for conveying and imparting knowledge is as old as the oral language itself. The author, knowing how important storytelling is as a teaching instrument in Montessori schools, has described the principles behind the Montessori method, the storytelling as supporting tool in learning and teaching and reviewed the methodology behind writing a story. The author has written, submitted to testing in a classroom environment and approved ten stories that cover subjects in the natural science domain. Since it is the teacher who observes the interests of the students every day, builds the continuity of the knowledge to be acquired, strengthens the students’ abilities to see the patterns and interconnectedness of processes as well as promotes the self-expressing and creativity in pupils, the author would like to offer the encouragement to the teachers to write own stories to be used in natural science studies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectstāsts
dc.subjectstāstīšana
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectMontesori
dc.subjectpamatizglītība
dc.titleStāstu izmantošana dabaszinību mācībās Montesori skolās 4.–6. klasē
dc.title.alternativeThe use of storytelling in teaching natural science studies in Montessori elementary schools
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record