Vieglā valoda skolēnu iekļaušanās veicināšanai pamatskolā
Автор
Rusaika, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir “Vieglā valoda skolēnu iekļaušanās veicināšanai mācību procesā pamatskolā”. Maģistra darba mērķis izpētīt vieglās valodas lietošanu pamatskolā skolēnu iekļaušanās mācību procesā veicināšanai. Maģistra darbā ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā apkopoti un analizēti normatīvie dokumenti, statistika un teorētiskā literatūra par iekļaujošo izglītību būtību un nepieciešamību mūsdienu sabiedrībā. Otrā nodaļā ietverta informācija par vieglo valodu pasaules un Latvijas kontekstā. Trešajā nodaļā atklāta pētījuma izlases grupa, izvēlētās pētniecības metodes pamatojums, apkopoti un analizēti pētījumā iegūtie dati. Pētījumā gūtās atziņas atspoguļotas nobeiguma secinājumos. Darbā ir 9 tabulas, 7 attēli un 12 pielikumi – ar interviju jautājumiem un transkripcijām. The topic of the master's thesis is “Easy Language to Promote Students' Inclusion in Primary School”. The aim of the master's thesis is to study the use of easy language in primary school to promote the inclusion of pupils in the learning process. The master's thesis consists of three chapters. The first chapter summarizes and analyzes normative documents, statistics and theoretical literature on the nature and necessity of inclusive education in modern society. The second chapter contains information about easy language in the context of the world and Latvia. The third chapter reveals a sample group of the study, the rationale for the chosen research method, summarizes and analyzes the data obtained in the study. The findings of the study are reflected in the final conclusions. The Master`s Thesis includes 9 tables, 7 figures and 12 appendices – with interview questions and transcripts. Keywords: inclusive education, easy language, students with special needs, teaching and learning materials, a target group of inclusive education, basic conditions of easy language.