Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavriņa, Baiba
dc.contributor.authorMaruško, Dzelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-19T01:01:57Z
dc.date.available2022-06-19T01:01:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87230
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59085
dc.description.abstractDarba nosaukums ir “Inovāciju ekosistēmu attīstības ietekme uz patērētāju paradumiem un lojalitāti starptautiskā kontekstā”. Darba aktualitāti nosaka viedo tehnoloģiju un inovāciju ekosistēmu straujā attīstība un patērētāju arvien lielāka iekļaušana inovāciju ekosistēmu darbībā un pievienotās vērtības izveidē, kā arī mākslīgā intelekta spēja analizēt un veidot patērētāju ieradumus. Attiecīgi darba mērķis ir izpētīt inovāciju ekosistēmu ietekmi uz patērētāju uzvedību un lēmumu pieņemšanu. Darbā ir izskatīta inovāciju ekosistēmu būtība, patērētāju uzvedības veidošanas pieejas un lojalitātes teorētiskie aspekti. Veikta patērētāju uzvedības maiņas izpēte tehnoloģiskā progresa ietvaros no 1990. gada līdz Covid-19 periodam. Pētījuma praktiskajā daļā ir veikta divu vadošo inovāciju ekosistēmu izpēte un Latvijas un ārzemju respondentu aptauja un tās analīze. Iegūtie rezultāti apstiprina izteikto hipotēzi, ka inovāciju ekosistēmas veido patērētāju uzvedību un rada piespiedu lojalitāti.
dc.description.abstractThe title of the master thesis is "The impact of the development of innovation ecosystems on consumer habits and loyalty in an international context". The relevance of scientific work is determined by the rapid development of smart technologies and innovation ecosystems and the increasing involvement of consumers in the operation of innovation ecosystems and the creation of added value, as well as the ability of artificial intelligence to analyze and shape consumer habits. Accordingly, the aim of the work is to study the impact of innovation ecosystems on consumer behavior and decision-making. The master thesis examines the nature of innovation ecosystems, the theoretical aspects of consumer behavior shapping approaches and loyalty. A study of consumer behavior change in the framework of technological progress from 1990 to the Covid-19 period was conducted. In the practical part of the research, the research of two leading innovation ecosystems and the survey of Latvian and foreign respondents and its analysis have been performed. The obtained results confirm the hypothesis that innovation ecosystems shape consumer behavior and create compulsive loyalty.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectinovāciju ekosistēma
dc.subjectpatērētāju uzvedība
dc.subjectlojalitāte
dc.subjectpiespiedu lojalitāte
dc.subjectmaiņas izmaksas
dc.titleInovāciju ekosistēmu attīstības ietekme uz patērētāju paradumiem un lojalitāti starptautiskā kontekstā
dc.title.alternativeThe impact of the development of innovation ecosystems on consumer habits and loyalty in an international context
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record