• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Morēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās modelēšana dzelzceļa uzbērumiem

Thumbnail
View/Open
305-88211-Salmina_Liga_ls17205.pdf (4.464Mb)
Author
Salmiņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Krievāns, Māris
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Salmiņa L. 2022. Morēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās modelēšana dzelzceļa uzbērumiem. Maģistra darbs. Rīga, Latvijas Universitāte, Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte. 131 lpp. Maģistra darbā ir pētīta morēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās zem dzelzceļa uzbēruma, kuru ietekmē gan grunts fizikālās īpašības, gan tās deformācijas īpašības, kad uz to tiek pielikts papildu spriegums. Mūsdienās daudz šādu pētījumu ir veikti lielākoties mālainām gruntīm, bet par glacigēnajām gruntīm to ir maz. Darbā tika iegūtas dažādas konsolidācijas koeficienta (cv) vērtības, pēc dažādām konsolidācijas koeficienta noteikšanas metodēm, kuras ievietojot Settle3 modelēšanas programmā deva dažādas grunts konsolidācijas sēšanās (Sc) vērtības. Rezultātā tika noskaidrots, ka pētījumā izmantotās konsolidācijas koeficienta noteikšanas metodes nav piemērotas visiem grunts tipiem, kā arī šāda veida grunts sēšanās modelēšana būtu jāveic arī pie dažādiem ģeoloģiskajiem apstākļiem. Grunts konsolidācijas sēšanās vērtības zem uzbēruma būtu jāturpina monitorēt arī pēc 90 dienām, jo atkarībā no grunts tipa mainās arī pilnīgas konsolidācijas laiks. Atslēgas vārdi: konsolidācijas koeficients, grunts sēšanās, pirmskonsolidācijas koeficients, spriegumi, oedometrs, Settle3.
 
Salmina L. 2022. Modelling consolidation settlement of till sediments for railway embankments. Master thesis. Riga, University of Latvia, Faculty of Geography and Earth Sciences. 131 pp. The consolidation settlement of till sediments under a railway embankment has been studied in the master’s thesis, which is affected by the physical properties of the soil and its deformation characteristics when additional stresses are applied to it. Nowadays, many such studies have been carried out on primarily clayey soils, but few on glaciogenic soils. Different consolidation coefficient values (cv) were obtained by different consolidation coefficient methods, which, when inserted into the Settle3 modelling software, gave different soil consolidation settlement values (Sc). As a result, it was found that the consolidation coefficient methods used in the study are not suitable for all soil types. This type of soil settlement modelling should also be carried out under different geological conditions. The settlement values of the soil consolidation under the embankment should continue to be monitored after 90 days, as the time for complete consolidation also varies depending on the soil type. Keywords: coefficient of consolidation, soil settlement, preconsolidation coefficient, stresses, oedometer, Settle3.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59317
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV