Zinātnisko pētnieciskā darba izstrādāšana ķīmijā un bioloģijā pamatskolā kā veids skolēnu pētniecisko pramsju pilnveidei
Автор
Koņeva, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Gaile, Ilze
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Zinātniski pētnieciskā darba izstrādāšana ķīmijā un bioloģijā pamatskolā kā veids skolēnu pētniecisko prasmju pilnveidei. Koņeva D., bakalaura darba vadītājs Mg. Chem. Lekt. Ilze Gaile, Bakalaura darbs, 47 lpp., 20 literatūras avoti, 7 pielikumi, 25 attēli. Latviešu valodā. Darba mērķis bija izpētīt zinātniski pētnieciskā darba izstrādāšanas procesa ietekmi uz pamatskolas skolēnu datu analīzes prasmes apgūšanu. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika analizēta zinātniskā literatūra par pētniecisko prasmju jēdziena būtību, apgūšanas iespējām dabaszinātņu mācību jomas mācību priekšmetu ietvaros, kā arī, izpētīts zinātniski pētnieciskā darba izstrādāšanas process un tā ietekme uz skolēnu datu analīzes prasmju pilnveidošanu. Gadījuma pētījumā tika salīdzināti 7. klašu skolēnu diagnosticējoša darba rezultāti 2021./2022. mācību gada sākumā un beigās starp skolēniem, kuri izstrādāja zinātniski pētniecisku darbu, un skolēniem, kuri neizstrādāja zinātniski pētniecisku darbu. Rezultāti liecina, ka skolēniem, kuri izstrādāja zinātniski pētniecisku darbu 2021./2022. mācību gadā, ir ievērojami uzlabojušies datu analīzes prasmes. Developing scientific research in biology and chemistry in primary school as a way of improvement of student research skills. Koņeva D., The supervisor Mg. Chem. Lekt. Ilze Gaile, Bachelor’s Thesis, 47 pages, 20 literature sources, 7 appendixes, 25 pictures. In Latvian. The aim of the work was to investigate the impact of the process of developing a scientific research on primary school pupils' data analysis skills. In order to achieve the objective of analyzing scientific literature on the nature of the concept of research skills, development opportunities in the areas of science in the field of teaching subjects, as well as the process of developing scientific research and affects the improvement of pupils' data analysis skills. The case study compared the results of diagnostic work of 7th grade students at the beginning and end of the school year 2021/2022 between students who developed scientific research work and students who did not develop scientific research work. The results show that students who developed scientific research work in the 2021/2022 school year have significantly improved their data analysis skills.