Show simple item record

dc.contributor.advisorVanaga, Ilona
dc.contributor.authorDemedjuka, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-29T01:02:38Z
dc.date.available2022-06-29T01:02:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87136
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59766
dc.description.abstractUztura bagātinātāji tiek definēti kā pārtikas produkti parastā uztura papildināšanai koncentrētu uzturvielu veidā. Tos pārdod “devas” formā (piemēram, tabletes, kapsulas, šķidrumi nomērītos daudzumos), lai iekļautu ikdienas uzturā. Tā kā uztura bagātinātāji ir pieskatāmi pie pārtikas produktiem un ir brīvi pieejami lietošanai ikdienā, tad ir svarīgi, lai patērētāji zinātu, kā tos lietot pareizi un droši. Bakalaura darba mērķis ir aprakstīt populāru uztura bagātinātāju ražošanas tehnoloģijas un izvērtēt to sastāvus dažādās formās, kā arī izvērtēt uztura bagātinātāju patērētāju zināšanu līmeni (piem., vai patērētāji zina par uztura bagātinātāju mijiedarbībām) un savākt informāciju par patērētāju paradumiem uztura bagātinātāju lietošanā. Pētījumā tika noskaidrots, kā populārākie uztur bagātinātāji respondentu vidū ir D vitamīns, C vitamīns un omega-3 taukskābes. Ir pārsteidzoši, ka 76% respondentu nepiekrīt apgalvojumam, ka uztura bagātinātāji ir pārtikas produkti un šī daļa respondentu uzskata, ka uztura bagātinātāji ir medikamenti, jo tiem ir fizioloģiska ietekme. Viena trešdaļa no respondentiem nezināja, ka uztura bagātinātāji var mijiedarboties savā starpā. 22% respondentu uzskatīja, ka uztura bagātinātāja forma neietekmē to absorbciju organismā. Kopumā pētījuma rezultāti liecina, ka ne visi uztura bagātinātāju patērētāji ir informēti par to pareizu lietošanu.
dc.description.abstractDietary supplements are defined as food products in the form of concentrated nutrients intended to supplement the normal diet. They are sold in dosage forms (e.g. tablets, capsules, liquids in measured amounts) to be included in the daily diet. Since dietary supplements are considered food products and are freely available for everyday use, it is important that consumers know how to use them correctly and safely. The goal of the present bachelor's paper is to describe the production technologies of popular dietary supplements and to evaluate their compositions in different forms, as well as to assess the level of knowledge among dietary supplement consumers (e.g. whether consumers know about dietary supplement interactions) and collect information on consumers’ consumption habits. The research has revealed that the most popular nutritional supplements among respondents are vitamin D, vitamin C and omega-3 fatty acids. Surprisingly, 76% of respondents do not agree with the statement that dietary supplements are food products. This group of respondents consider that dietary supplements are medication because they have a physiological effect. One third of respondents were unaware that dietary supplements could interact with each other. 22% of respondents thought that the dietary supplement form did not affect their absorption in the body. Overall, the results of the study show that not all consumers of dietary supplements are informed about their correct use.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFarmācija
dc.subjectuztura bagātinātāji
dc.subjectC vitamīns
dc.subjectD vitamīns
dc.subjectomega-3
dc.subjectražošanas tehnoloģijas
dc.titlePopulāru uztura bagātinātāju produktu ražošanas tehnoloģiju pārskats, to sastāvu un produktu patērētāju zināšanu līmeņa izvērtējums
dc.title.alternativeOverview of popular food supplement production technologies, evaluation of their composition and consumer knowledge level
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record