• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Politiskā komunikācija pašvaldību vēlēšanās valstspilsētās 2021. gadā. Jaunās konservatīvās partijas gadījums

Thumbnail
View/Open
309-88440-Strautina_Sabine_ss19118.pdf (1.899Mb)
Author
Strautiņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stučka, Malvīne
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Politiskā komunikācija pašvaldību vēlēšanās valstspilsētās 2021.gadā. Jaunās konservatīvās partijas gadījums” pētīts, kā Jaunās konservatīvās partijas valstspilsētu nodaļas komunicēja sociālajā medijā priekšvēlēšanu periodā. Teorētisko pamatu veido politiskās komunikācijas, interneta ietekme uz to un teorijas apkopojums par politisko komunikāciju priekšvēlēšanu laikā. Pētījuma empīriskā daļa sastāv no deviņām kodēšanas matricām un to analīzes. Darbā secināts, ka Jaunās konservatīvās partijas politiskā komunikācija priekšvēlēšanu periodā pirms 2021. gada pašvaldību vēlēšanām tika fokusēta uz mārketinga nodrošināšanu gan nacionālā līmeņa partijai, gan pašvaldības līmeņa partijas kandidātiem.
 
The bachelor’s thesis “Political communication in the municipal elections in 2021 in the state cities. The case of the new conservative party” focus is how the branches of the New Conservative Party communicated on social media during the pre-election period. The theoretical basis is formed by theories about political communication, the influence of the Internet and political communication during the pre-election period. The empirical part of the study consists of nine coding matrices and their analysis. The paper concludes that the political communication of the New Conservative Party in the pre-election period before the municipal elections of 2021 was focused on providing marketing both at the national level for the party and at the municipal level for candidates.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60191
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV