Show simple item record

dc.contributor.advisorFreibergs, Viktors
dc.contributor.authorViļumsone, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-01T01:02:01Z
dc.date.available2022-07-01T01:02:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88810
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60217
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir Interaktīvais kino. Filmas “Black mirror: Bandersnatch” analīze. Pētījuma mērķis bija veikt filmas ´Bandersnatch´ semiotisko un naratīva analīzi, lai noskaidrotu interaktīvajā kino izmantotos tēlus un naratīva raksturīgās iezīmes. Darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā tika veikta kino un interaktīvās filmas teorētiskā analīze. Otrajā nodaļā tiek analizēta kino semiotikas un naratīva jēdzienu būtība, kā arī laika un telpas cēloņsakarības. Trešajā nodaļā aplūkoti un analizēti interaktīva kino valodas stāstījuma elementi. Ceturtā nodaļa ir autores praktiskais pētījums, kur tiek veikta filmas “Bandersnatch” semiotiskā un naratīva, kā arī laika un telpas mijiedarbības analīze. Nobeigumā ir veikti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi turpmākajiem pētījumiem. Iegūtie rezultāti atklāja, ka atmiņas un pagātnes laiks mūs ietekmē tagadnē. “Bandersnatch” – skatītāju izvēlētais sižets kļuvis par filmas naratīvu, un šis stāstījums ir atsauce uz skatītāju nākamo lēmumu nākotnē. Tas pierāda autores galveno argumentu, ka interaktīvā stāstījuma pārraide ir divvirzienu.
dc.description.abstractThe theme of the bachelors thesis is Interactive cinema. Analysis of the film “Black mirror: Bandersnatch”. The aim of the study was to perform a semiotic and narrative analysis of the film Bandersnatch in order to find out the images used in interactive cinema and the characteristic features of the narrative. The thesis consists of four chapters. In the first chapter the theoretical analysis of the concept of film and the essence of interactive film were performed. The second chapter chapter analyzes the concepts of cinema semiotics and narrative, the causal links between time and space. But the third discusses and analyzes the elements of interactive cinematic narration. The fourth chapter is the authors practical study, where a semiotic and narrative analysis as well as interaction of time and space of Bandersnatchs is performed. Finally, conclusions have been drawn and proposals for futher studies are made. The results revealed that memories and time from the past are what affect us in the present. Bandersnatch - the storyline chosen by the audience has become the narrative of the film, and this narrative is a reference to the audience’s next decision in the future. This proves the author’s main argument that the transmission of an interactive narrative is two-way.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectMelnais spogulis
dc.subjectBandersnatch
dc.subjectStāstījums
dc.subjectInteraktivitāte
dc.subjectFilma
dc.titleInteraktīvais kino. Filmas "Black mirror: Bandersnatch" analīze
dc.title.alternativeInteractive cinema. Analysis of the film "Black Mirror: Bandersnatch"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record