Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorRozentāle, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:41Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86599
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60344
dc.description.abstractMaģistra darbā aplūkota supervīzijas loma un vieta Latvijas izglītības sistēmā. Tēmas aktualitāte meklējama gan vietējā kontekstā (jaunā izglītības satura ieviešana), gan starptautiskos notikumos (COVID-19 pandēmijas radītās pārmaiņas, šobrīd notiekošais Ukrainas – Krievijas karš), kas kopā rada vidi, kurā vajadzība pēc emocionāla atbalsta ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem ir kļuvusi aizvien būtiskāka. 2021. gadā, saistībā ar attālinātā darba sekām, supervīzija kļuva pieejama arī valstiskā līmenī, ar mērķi sniegt psihoemocionālo atbalstu un mazinātu profesionālās izdegšanas risku skolotāju vidū. Maģistra darbs ir izstrādāts, lai analizētu supervīzijas nozīmi skolotāju labijzūtas sekmēšanā un sniegtu praktiskus ieteikumus tās ieviešanā. Maģistra darbā tika veikts aptaujas pētījums, kurā piedalījās skolotāji un divi supervizori. Veicot literatūras avotu, skolotāju aptaujas anketu un supervizoru interviju datu analīzi, secināts, ka supervīzija ir nozīmīga skolotāju labizjūtas sekmēšanā. Lai supervīzijas plašās iespējas izmantotu efektīvāk, nepieciešama skaidrāka vajadzību apzināšanās, mērķu izvirzīšana, lai spētu piemērot atbilstošāko supervīzijas veidu. Atslēgvārdi: labizjūta, skolotāji, supervīzija, profesionālā darbība.
dc.description.abstractThis master’s thesis is dedicated to the exploration of the role and place of supervision in the Latvian education system. The topicality of the topic is based both in the local context (introduction of the new curricula) and international events (changes caused by the COVID-19 pandemic, the ongoing Ukraine-Russia war), which together create an environment where the emotional support is becoming increasingly important not only for students, but also for teachers. In 2021, due to the consequences of remote work, it also became available at the national level, with the aim of providing psycho-emotional support and reducing the risk of burnout among teachers. The master's thesis is designed to analyze the role of supervision in promoting the well-being of teachers and to provide practical recommendations for its implementation. A survey was conducted in the master's thesis. The study involved 104 teachers and two supervisors. An analysis of literature sources, teacher questionnaires and supervisor interview data has shown that supervision is important in promoting teachers' well-being. In order to use the wide possibilities of supervision more effectively, it is necessary to have a clearer awareness of needs, and establishment of clear goals in order to be able to apply the most appropriate type of supervision. Keywords: well-being, teachers, supervision, professional work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlabizjūta
dc.subjectskolotāji
dc.subjectsupervīzija
dc.subjectprofesionālā darbība
dc.titleSupervīzija kā instruments skolotāju labizjūtas sekmēšanā
dc.title.alternativeSupervision as an Instrument to Promote Teachers' Well-being
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record