Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorBarone, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:42Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86604
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60349
dc.description.abstractMaģistra darbs “Pirmsskolas izglītības iestādes darba organizācija pārmaiņu apstākļos” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt pirmskolas izglītības iestādes vadītāja kompetenci pārmaiņu vadībā un izstrādāt ieteicamo pasākumu kompleksu pārmaiņu vadības pilnveidošanai pirmsskolas izglītības iestādēs. Darbā izvirzītie pētniecības jautājumi: –Kāda ir vadītāja kompetence pārmaiņu vadībā pirmsskolas izglītības iestādē? –Kādus vadības pasākumus pirmsskolas izglītības iestādēs īsteno vadītāji ar izglītības reformu un COVID19 pandēmiju saistīto pārmaiņu apstākļos? Darba teorētiskajā daļā analizēts Latvijas pirmsskolas izglītības iestāžu vadības normatīvais regulējums, liela uzmanība pievērsta vadības kompetences jēdzienam un vērtējamām vadītāja kompetencēm. Akcentēta ir pārmaiņu vadības kompetence un tās saturs, noteikti vispārējie kritēriji un paņēmieni, kā ir vērtējama pārmaiņu vadības efektivitāte. Empīriskā pētījumā izzināts pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju un darbinieku vērtējums par pārmaiņu vadības procesu un tā efektivitāti. Atklātās problēmas un nepilnības, kā arī labās prakses piemēri ļauj darba noslēgumā izstrādāt pasākumu kopumu pārmaiņu vadības efektivitātes sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādēs.
dc.description.abstractMaster paper „Pre-school work organization in the conditions of changes” has been worked out with the goal to make theoretical and empirical research in the development of pre-school head competence changes and work out the adviced complex of the events for the job improvements in the pre-school organization. The research questions were raised in the paper: - What are the changes in the head’s of pre-school organization work? - What managing events are pre-school heads implementing in conditions of educational system and Covid-19 pandemic changes? In the theoretical part of the work is analysed normative regulations of Latvian pre-schools’ heads, a great attention is drawn to the leading competence concepts and assessments. Are pointed out the changes in the managing competence and content, definitely general criteria and techniques that are appreciated for the effective managing changes. In the empirical research has been found out about pre-school organization head and the staff valuation of the managing process and the efficiency of it. Probems and faults, as well as, good examples, allow finaly draw a conclusion how to gain the improvements in pre-school managing assessment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestādes vadība
dc.subjectvadītāja kompetence
dc.subjectpārmaiņu vadība
dc.subjectvadības efektivitāte
dc.subjectpre-school management
dc.titlePirmsskolas izglītības iestādes darba organizācija pārmaiņu apstākļos
dc.title.alternativePre-school Work Organization in the Conditions of Changes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record