3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana pirmsskolā
Author
Jakimenko, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tematu “3 – 4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana pirmsskolā”. Pētījums veikts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot 3 – 4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Par teorētiskās daļas bāzi kalpoja tādu zinātnieku pētījumi kā L.R. Allen & B.B. Kelly (2015) V. Golubina (2007), Ē. Kalvāns (2018), Z. Oļiņa (2017), Sha Xie & Hui Li(2019); K. Jeļisejeva (Елисеева, 2021) un citi. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts pedagoģiskais pētījums par pirmsskolas bērnu pašapkalpošanās prasmēm, to sekmēšanas iespējām 3 – 4 gadus vecu bērnu grupā, īpašu uzmanību vēršot gan uz bērnu tikumiskām īpašībām un sociālo mijiedarbību, kas ietekmē pašapkalpošanās prasmju un bērnu patstāvīgumu pašapkalpošanās procesā, gan arī Pirmsskolas izglītības standartā akcentētajām prasmēm – ģērbšanās un rūpes par kārtību apkārtēja vidē. Aplūkoti trīs galvenie pedagoģiskā darba virzieni: praktiskā darbība, vingrinājumi ar didaktisko materiālu un rotaļas. Atbildot uz pētījuma jautājumu “Kādas metodes un paņēmieni pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ļautu efektīvi pilnveidot 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes?” konstatēts, ka nozīmīgas ir praktiskās darbības, kuras skolotāja atbalsta ar savu piemēru, ar pozitīvām uzslavām un nelielām balviņām. Mūsdienu bērniem nozīmīgs ir multimediju saturs, kas aktivizē bērnus dažādām rotaļām. Vingrinājumi ar didaktisko materiālu bērniem ne vienmēr ir saistoši, tādēļ tie organizējami individuāli, skolotajam strādājot ar bērnu pie konkrētas prasmes apguves. Noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās, prasmes, rotaļas, ģērbšanās, ēšana, attīstība Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lpp., 7 attēli, 6 tabulas, 30 izmantoti literatūras avoti, pievienots1 pielikums. The qualification work has been developed on the topic “Development of pre-school skills of 3-4 year old children”. The research was carried out with the aim to theoretically study and empirically substantiate the possibilities of improving the self-care skills of 3-4 year old children in a pre-school educational institution. The qualification work consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part was based on the research of scientists such as L.R. Allen & B.B. Kelly (2015) V. Golubina (2007), Ē. Kalvāns (2018), Z. Oļiņa (2017), Sha Xie & Hui Li(2019); K. Jeļisejeva (Елисеева, 2021) and others. The empirical part describes the pedagogical research on the self-service skills of preschool children, the possibilities of their promotion in the group of 3-4 year old children, paying particular attention to the moral qualities and social interaction of children, which affects self-care skills and independence in the self-service process, also for the skills emphasized in the pre-school education standard - dressing and taking care of the environment. Three main pedagogical working directions are discussed: practical activities, teaching and playing exercises. Answering the research question "What methods and techniques in the pre-school pedagogical process would allow to effectively improve the self-service skills of 3-4 year old children?" , practical activities have been identified as significant, which the teacher supports with his example, with positive praises and small awards. Multimedia content is important for today's children, which activates children for various games. Exercises with didactic material for children are not always binding, therefore they should be organized individually, the teacher working with the child to acquire a specific skill. Finally, there are recommendations for preschool teachers that give practical relevance to work. Keywords: self-service, skills, games, dressing, eating, development Volume of the qualification work: 44 pages, 7 figures, 6 tables, 30 references, 1 appendix.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās
Ziediņa, Linda (Latvijas Universitāte, 2017)Kvalifikācijas darbs - Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba autore – Linda Ziediņa. Darba zinātniskā vadītāja- Dr. paed., prof. Maruta Sīle. Pētījuma mērķis ... -
Pašapkalpošanās prasmju attīstība agrās bērnības vecumposmā
Eihe, Zane (Latvijas Universitāte, 2019)Kvalifikācijas darba “pašapkalpošanās prasmju attīstība agrās bērnības vecumposmā” mērķis ir izzināt pašapkalpošanās prasmju attīstību agrās bērnības vecumposmā. Lai īstenotu mērķi, tiek izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt ... -
Ģērbšanās prasmju veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Eidone, Līga (Latvijas Universitāte, 2020)Diplomdarba temats: “Ģērbšanās prasmju veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem.” Temata aktualitāte: Svarīgākās prasmes, kuras sākotnēji jāapgūst bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem ir ...