5- 6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu izziņas process saskarsmē ar dabu
Author
Česnauska, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Maruta Česnauska. Darba veids – kvalifikācijas darbs. Studiju programma – pirmsskolas izglītības skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs – Mg. Paed. Anita Ieriķe. Darba temats – 5-6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu izziņas process saskarsmē ar dabu Darba mērķis – pētīt piecgadīgu un sešgadīgu bērnu informācijas uztveri un izziņas procesu mijiedarbībā ar dabu. Problēma un aktualitāte – daļai ikdienas praksē sastapto bērnu ir pazemināta interese par dabas norisēm, atrašanos dabā, bērni ir trauksmaini, tiem ir koncentrēšanās grūtības un zema uzmanības noturība. Autores interešu lokā ir pedagoģiskā darbība dabā un kā tas varētu veicināt bērnu kognitīvo procesu attīstību. Teorētiskā daļa – šajā daļā tiek aplūkots izziņas process, noskaidroti teorētiskie aspekti par bērnu informācijas uztveri un dabas klātbūtnes nozīmi izziņas procesā. Empīriskā daļa – darba autore, organizējot pedagoģiskās nodarbības dabā, pēta, kā tās sekmē bērna izziņas procesu, pieredzes atspoguļojumu zīmējumā, fiksējot atbildes reakciju – atgriezenisko saiti uz vienu nodarbību. Kvalifikācijas darba apjoms ir 49 lpp., ir pievienoti 3 pielikumi. Darbā izmantoti 23 literatūras un digitālie avoti. Atslēgvārdi: izziņa, kognitīvo procesu sistēma, pieredzes veidošanās dabā. Author – Maruta Česnauska Type of thesis – qualification paper. Study program – preschool teacher. Thesis advisor – Mg. Paed. Anita Ieriķe. Thesis subject – Development of cognitive skills in 5-6 year old preschool children by contact with nature. Thesis objective – to research processes of information reception and cognitive development in 5- and 6-year-old children during contact with nature. Problem and its relevance – a certain part of children encountered in author’s everyday practice have low interest about processes of nature and being in nature, these children are anxious, they have low ability to concentrate and hold attention. The author is interested in pedagogy outdoors and its ability to improve the development of cognitive processes in children. Theoretical part – in this part the cognitive process is considered, theoretical aspects of information reception by children and the role of nature in cognitive process are clarified. Empirical part – by organizing pedagogical lessons in nature setting, the author researches how it furthers the cognitive process in children and the reflection of the experience in drawings, establishing feedback for the lesson. The qualification paper has 49 pages, with 3 appendix. 23 bibliographical and digital sources are used. Keywords: cognition, system of cognitive processes, experience outdoors, nature.