dc.contributor.advisor | Līduma, Anna | |
dc.contributor.author | Sentereva, Alla | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T01:03:49Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T01:03:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 86724 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60383 | |
dc.description.abstract | Pateicoties pašapkalpošanās prasmēm, bērns apzinās savus pienākumus un kļūst par līdzvērtīgu sabiedrības dalībnieku. Pašapkalpošanās no rīta ietver sevī: ēšanas, izģērbšanās un mazgāšanas prasmju apgūšanu, ķermeņa higiēnu, kārtīgumu. Tā veidojas bērna vispārējās un smalkās motorikas, redzes, dzirdes, domāšanas, uzmanības attīstības izglītības ietekmē noteiktā līmenī. Pētījuma objekts: Pirmsskolas izglītības iestādes dienas rīts Pētījuma priekšmets: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma mērķis: Izpētīt 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: Pašapkalpošanās prasmes 2-3 gadus veciem bērniem tiks veicinātas, ja: •dienas rīta saturs būs organizēts mērķtiecīgai prasmju apguvei; •bērni vingrināsies ikdienā pašapkalpot sevi; •skolotāja atbalstīs bērnus visā dienas rīta laikā. Uzdevumi: 1.Pētīt zinātnisko literatūru par 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmēm un PII dienas rīta iespējām. 2.Izstrādāt kritēriju un rādītājus pašapkalpošanās prasmēm. 3.organizēt empīrisko pētījumu pirmsskolas izglītības iestādē pašapkalpošanās prasmju izmaiņu noteikšanai. 4.Analizēt iegūtos rezultātus. | |
dc.description.abstract | Due to self-care skills, the child is aware of his or her responsibilities and becomes an equal member of society. Self-service in the morning includes: learning to eat, undress and wash, body hygiene, orderliness. It is formed under the influence of the child's general and fine motor skills, vision, hearing, thinking, attention development education at a certain level. Object of research: Morning of a pre-school educational institution Subject of the research: Self-service skills of 2-3 year old children. Aim of the research: To study the development of self-service skills of 2-3 year old children in a pre-school educational institution. Hypothesis: Self-service skills for 2–3-year-olds will be promoted if: •the content of the morning will be organized for purposeful acquisition of skills. •children will exercise themselves daily. •The teacher will support the children throughout the morning. Tasks: •To study the scientific literature on self-care skills of 3-year-old children and the possibilities of PII morning. •Develop criteria and indicators for self-service skills. •To organize an empirical study in a pre-school educational institution to determine changes in self-service skills. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.subject | prasmes | |
dc.subject | uzmanibas attīstiba | |
dc.subject | noverošanas | |
dc.subject | organizēšana | |
dc.title | Trīs gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādes diena ritā | |
dc.title.alternative | Promoting the self-service skills of three-year-olds in a pre-school day | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |