Bērnu socializēšanās procesa sekmēšana rotaļās pirmsskolas izglītības 1. posmā
Autor
Petrova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Svetlana Petrova Darba tēma: Bērnu socializēšanās procesa sekmēšana rotaļās pirmsskolas izglītības 1. posmā Darba vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un analizēt I. vecumposma bērnu socializēšanās procesu pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot rotaļas. Pētījuma jautājums: Kādas rotaļas izmantojamas 1,5-3 gadīgu bērnu socializēšanās procesā? Darba teorētiskajā daļā tiek raksturota socializācijas procesa būtība un 1,5-3 gadīgu bērnu socializēšanās būtība. Tiek dots rotaļu vispārīgs raksturojums, raksturotas daudzveidīgās rotaļas bērnu socializēšanās procesa veiksmīgai sekmēšanai. Darba pētnieciskajā daļā tiek veidots pētījuma plāns, metodoloģija, bērnu vērošanas kritēriji. Pēc šiem kritērijiem notiek bērnu sociālo prasmju sākotnējā vērošana. Tiek atlasītas rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai, organizētas tās, pēc tam novērotas bērnu prasmes atkārtotā vērojumā un salīdzināti rezultāti. Bērnu prasmes visos vērotajos kritērijos pamazām uzlabojas. Uz pētījuma jautājumu ir atbildēts – bērnu sociālas prasmes iespējams veicināt, regulāri organizējot didaktiskās, sižeta-lomu, kustību, pirkstiņrotaļas, sensorās rotaļas. Atslēgas vārdi: socializācija, sociālās prasmes, 1,5-3 gadīgi bērni, rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lpp, 4 tabulas, 8 attēli, 67 literatūras avoti. Author of the thesis: Svetlana Petrova Theme of the thesis: Promotion of children's socialization process in the first stage of pre- school education Supervisor: Dr. paed. Inga Stangaine Aim of the research: Theoretically to study and analyse the process of socialization of children of the 1st age in a pre-school educational institution using games. Research question: What games can be used in the socialization process of 1.5-3 year old children? Keywords: socialization, social skills, 1.5-3 years old children, games. Volume of qualification work: pages, tables, pictures, literature sources The theoretical part of the work describes the essence of the socialization process, the essence of socialization of 1.5-3 year old children. A general description of the games is given, as well as various games are described which can be used for the successful promotion of children's socialization. In the research part of the work, a research plan, methodology, criteria for observing children are developed. These criteria are used to monitor children's social skills. Games to promote social skills are selected, organized, followed by repeated observation of children's skills and results compared. Children's skills in all the observed criteria are gradually improving. The research question has been answered - it is possible to promote children's social skills by regularly organizing didactic, story-role, movement, finger games, sensory games. Thesis consists of: 51 pages, 4 tables, 8 pictures, 67 references.