• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadu vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšana rotaļnodarbībā

Thumbnail
View/Open
299-87074-Zaule_Karina_kz17050.pdf (1.383Mb)
Author
Zaule, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: “4-5 gadu vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšana rotaļnodarbībā”. Darba autore: Karīna Zaule. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Ineta Helmane. Darba apjoms un saturs: 40 lpp., 3 tabulas, 9 attēli, secinājumi, 5 pielikumi, 17 izmantoti informācijas avoti ( 2 angļu valodā, 6 latviešu valodā, 3 krievu valodā, 6 internet resursi) Pētījuma mērķis: pētīt 4-5 gadus vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšana rotaļnodarbībā un apkopot ieteikumus 4-5 gadus vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšana rotaļnodarbībā. Kvalifikācijas darba ietvaros tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra un tika veikts pētījums par 4-5 gadu vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšanu, izmantojot integrētas rotaļnodarbības pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: kādas metodes veicina skaitļu izjūtas attīstību. Atslēgvārdi: saskarsme, integrētas rotaļnodarbības, 4-5 gadu veci bērni, rotaļas nozīme bērna attīstībā.  
 
The topic of the qualification paper: “Promoting the sense of numbers of 4-5 year old children in play”. Author of the work: Karīna Zaule. Scientific supervisor: Dr. paed. Ineta Helmane. Thesis consists of: 40 pages, 3 tables, 9 figures, conclusions, 5 appendices, 17 sources of information used (2 in English, 6 in Latvian, 3 in Russian, 6 Internet resources) The aim of the study: to study the promotion of 4-5 year old children's sense of play in play and to summarize the recommendations of 4-5 year old child's sense of play in play. Within the framework of the qualification work, the pedagogical and psychological literature was analyzed and a study was conducted on the promotion of the sense of numbers of 4-5 year old children using integrated play activities in a pre-school educational institution. Research question: what methods promote the development of a sense of numbers. Keywords: communication, integrated play, 4-5 year old children, the role of play in child development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60473
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV