dc.contributor.advisor | Mencis, Jānis | |
dc.contributor.author | Luca, Agnese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T01:04:17Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T01:04:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 88206 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60579 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbā autore pēta kā radošie darbi matemātikā var palīdzēt skolēniem virzīties arī uz sasniedzamajiem rezultātiem tādās caurviju prasmēs kā kritiskā domāšana un problēmrisināšana. Darbs veidots divās daļās. Teorētiskajā daļā tiek pētīti Izglītības standartā paredzamie sasniedzamie rezultāti šajās caurviju prasmēs skolēniem pabeidzot 9. klasi, kā arī apskatīti domāšanas veidi, kas ir saistīti ar kritisko domāšanu un pētīts cik lielā mērā kritiskā domāšana ir saistīta ar radošo domāšanu. Darba praktiskajā daļā tiek aprakstīts radošā darba uzdevums 7. klasei, kas ir izmantots kā komplekss uzdevums matemātikas tematu noslēgumā un ļauj skolēniem ne tikai parādīt savas zināšanas standartuzdevumu risināšanā, bet demonstrēt tematu izpratnes dziļumu un kritisko domāšanu un spēju risināt nestandarta problēmas. Kā arī apkopoti skolēnu viedokļi par šādu darbu lietderību matemātikas mācīšanās procesā. | |
dc.description.abstract | In this work, author explores how creative work in mathematics can help students move towards new knowledge in cross-cutting skills, such as critical thinking and problem solving. This work is made into two parts. In theoretical part is research of expected results what should be achieved in the educational standard by students till 9th grade. As well we get a view of mindset what’s related to critical thinking and how much critical thinking is related to creative thinking. Practical part of the work describes one of the tasks for 7th grade students, which is used as a test at the end of mathematics where students can show not only their knowledge at usual tasks, but also demonstrate critical thinking and ability to solve non usual tasks. Also in this part is summarised students opinions about this kind of tasks usefulness in mathematics learning process. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | kritiskā domāšana | |
dc.subject | domāšanas veidi | |
dc.subject | radošie darbi matemātikā | |
dc.subject | kompleksi uzdevumi | |
dc.title | Radošo darbu izmantošana matemātikā kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmju attīstīšanai pamatskolā | |
dc.title.alternative | The use of creative work in mathematics to develop critical thinking and problem-solving skills in primary school | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |