Pedagoģiskie paņēmieni 1. klases skolēnu stāstītprasmes veicināšanā
Author
Lazdāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Madara Lazdāne Bakalaura darba nosaukums: Pedagoģiskie paņēmieni 1. klases skolēnu stāstītprasmes veicināšanā. Bakalaura darba vadītājs: Prof. Dr.psych. Tija Zīriņa Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process 1. klasē. Pētījuma priekšmets: 1. klases skolēnu stāstītprasmes veicināšana. Pētījuma mērķis: Pētīt stāstītprasmes veicināšanas paņēmienus sākumskolā 1. klasē. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt 1. klases skolēnu stāstītprasmes attīstību un nosacījumus tās pilnveidē. 2. Veikt pētījumu par jaunākā skolas vecuma skolēnu attīstības likumsakarībām. 3. Atlasīt pedagoģiskos paņēmienus skolēnu stāstītprasmes veicināšanai 1. klasē. 4. Veikt skolotāju anketēšanu par stāstītprasmes veicināšanu 1. klasē. 5. Izstrādāt kritērijus un rādītājus skolēnu stāstītprasmes noteikšanā. 6. Veikt pētījumu par stāstītprasmes veicināšanu skolēniem 1. klasē. Teorētiskajā daļā aprakstīts stāstītprasmes jēdziens, nozīme, attīstība, paņēmieni stāstītprasmes veicināšanā, bērnu attīstības likumsakarības, fiziskais raksturojums, kognitīvā, sociālā attīstība. Empīriskais pētījums veikts par stāstītprasmes veicināšanas iespējām 1. klasē. Pētījuma rezultātā noskaidrots, kā sekmīgāk veicināt stāstītprasmes attīstību 1. klases skolniekiem. Bakalaura darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, teorētiskā un pētnieciskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un pielikumi. Bakalaura darba apjoms 61 lappuses, 11 tabulas, 19 attēli, 3 pielikumi, 46 literatūras avoti divās valodās - latviešu un angļu. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, stāstītprasmes nozīme, stāstītprasmes attīstība, paņēmieni stāstītprasmes veicināšanā, fiziskais raksturojums, kognitīvā, sociālā attīstība. Author: Madara Lazdāne Title of the bachelor's thesis: Pedagogical techniques in the promotion of storytelling skills of 1st grade students. Supervisor of the bachelor's thesis: Prof. Dr.psych. Tija Zīriņa Object of research: Pedagogical process in the 1st grade. The subject of the research: Promotion of storytelling skills of 1st grade students. The aim of the research: To study the methods of promoting storytelling skills in primary school in the 1st grade. Tasks of the research: 1. To analyze the development of storytelling skills of 1st grade students and the conditions for its improvement. 2. To study the regularities of the development of the youngest school age students. 3. To select pedagogical methods for promoting students' storytelling skills in the 1st grade. 4. To conduct a survey of teachers about the promotion of storytelling skills in the 1st grade. 5. To develop criteria and indicators for determining students' narrative skills. 6. Do a study on the promotion of storytelling skills for students in the 1st grade. In Bachelor thesis theoretical part describes the concept of storytelling skills, meaning, development, techniques for promoting storytelling skills, regularities of children's development, physical characteristics, cognitive, social development. Empirical research has been conducted on the possibilities of promoting storytelling skills in the 1st grade. As a result of the research, it was found out how to better promote the development of storytelling skills for 1st grade students. Structure of the bachelor's thesis: annotation in Latvian and English, introduction, theoretical and research part, conclusions, list of used literature and appendices. The volume of the bachelor's thesis is 61 pages, 11 tables, 19 figures, 3 appendices, 46 literature sources in two languages - Latvian and English. Keywords: storytelling skills, meaning of storytelling skills, development of storytelling skills, methods for promoting storytelling skills, physical characteristics, cognitive, social development.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stāstītprasmes pilnveide pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Cīrule, Nora (Latvijas Universitāte, 2014)Maģistra darbā „Stāstītprasmes pilnveide pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” autore Nora Cīrule pēta 5 – 6 gadīgu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības III runas attīstības ... -
Stāstītprasmes pilnveidošana 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Pērse, Ilona (Latvijas Universitāte, 2011)Savā diplomdarbā „ Stāstītprasmes pilnveidošana 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” autore Ilona Pērse pētīja 5 – 6 gadīgo bērnu ar VSNA stāstītprasmes pilnveidošanas iespējas, prasmi ... -
Stāstītprasmes sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Lāce, Irēna (Latvijas Universitāte, 2015)Stāstītprasmes sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā PII. Darba autore: Irēna Lāce. Zinātniskā vadītāja: Dr. paed., Līga Āboltiņa. Darba apjoms: 48 lpp., 12 pielikumi, analizēti 27 literatūras avoti. Darbs sastāv no ...