Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorMargeviča, Vineta Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:27Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88820
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60650
dc.description.abstractBakalaura darba “Pamatskolēnu attieksmes pret mācībām valsts valodā uzlabošanas iespējas mazākumtautību skolās” mērķis ir izpētīt, kāda ir skolēnu attieksme pret mācībām valsts valodā un izstrādāt priekšlikumus, kā var uzlabot skolēnu attieksmi pret mācībām valsts valodā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un praktiskās pētījuma analīzes daļas. Pētījuma rezultātu izpratnei darbā iekļauti 12 attēli. Kopumā darbā ir 46 lappuses, 52 literatūras un informācijas avoti un 3 pielikumi. Darba gaitā izmantotas teorētiskās un empīriskās pētīšanas metodes. Pirmajā teorētiskā nodaļā ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņas par attieksmi un attieksmes maiņas teorijām; otrajā nodaļa tiek raksturota un analizēta mazākumtautību izglītības politika Latvijā, kā arī parejas uz mācībām valsts valodā būtību. Trešajā nodaļā ar aptaujas metodi tika veikts pētījums par skolēnu attieksmi pret mācībām valsts valodā, kā arī ar skolotājas un direktora vietnieces intervijas gaitā iegūtām atbildēm palīdzību tika noskaidroti esošie pasākumi, kuri veltīti skolēnu attieksmes uzlabošanai, X.vidusskolā. Pētījuma rezultātā tika noskaidrota skolēnu attieksme un tās uzlabošanas iespējas. Pamatojoties uz iegūtajiem teorētiskiem un empīriskiem datiem, tika izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis “Improvement possibilities of middle school students’ attitude towards learning in the countries official language” is to study the pupils' attitudes towards teaching in the countries official language and how pupils' attitudes towards teaching in the state language can be improved. The work consists of two parts - the theoretical part and the practical research analysis part. To understand the results of the research, the bachelor thesis includes 12 pictures. The work has a total of 46 pages, 52 literature and information sources and 3 appendices. Theoretical and empirical research methods are used in the course of the work. The first theoretical chapter analyzes the findings of the authors of pedagogy and psychology on attitudes and theories of attitude change; the second chapter describes and analyzes the education policy of national minorities in Latvia, as well as the essence of the transition to studies in the state language. In the third chapter, the survey method was used to study the students’ attitudes towards teaching in the countries official language, as well as to find out the existing measures aimed at improving students' attitudes in the X secondary school with the help of the answers obtained during the interview of the teacher and deputy principal. As a result of the research, the attitude of the students and the possibilities of its improvement were clarified. Based on the obtained theoretical and empirical data, conclusions and suggestions were made.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmazākumtautību izglītība
dc.subjectparēja uz mācībām valsts valodā
dc.subjectattieksme
dc.subjectattieksmes maiņas teorijas
dc.titlePamatskolēnu attieksmes pret mācībām valsts valodā uzlabošanas iespējas mazakumtautību skolās
dc.title.alternativeImprovement possibilities of middle school students’ attitude towards learning in the countries official language
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record