• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības iestādes vadības komandas loma kompetenču satura ieviešanā

Thumbnail
View/Open
299-88927-Rubina_Signe.Jana_sr14034.pdf (1.565Mb)
Author
Rubīna, Signe Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs izstrādāts izglītības vadības kontekstā vadības zinātnēs. Bakalaura darba mērķis ir pētīt izglītības iestādes vadības komandas lomu un uzdevumus jaunā mācību satura ieviešanā. Kompetenču pieejā balstīta mācību satura ieviešana tika uzsākta pakāpeniski ar 2018.gadu. Īstenojot kompetenču pieeju, tiek saglabāta mācību priekšmetu sistēma, nostiprinot sadarbību pedagogu starpā un pedagogu un vadības komandas starpā skolas līmenī mācību darba plānošanā un īstenošanā. Jaunā mācību satura īstenošanas trešajā gadā nav veikti apjomīgi un vispārīgi pētījumi par jaunā mācību satura ieviešanas rezultātiem un īstenošanas reālijām. Darba autore veic pētījumu par izglītības vadības komandas darbu skolā X, veicot aptauju un analizējot iegūtos datus. Darba izstrādē apkopoti dati no OECD veiktajiem pētījumiem par izglītības sistēmas trūkumiem un problēmām, kā arī izglītības iestāžu vadītājiem un to kompetencēm. Jaunā kompetencēs balstītā mācību satura ieviešanas process izglītības iestādēs ir cieši saistīts ar tiešajiem direktoru, direktoru vietnieku un metodiķu ikdienas pienākumiem. Pēc pirmā gada, kad jaunais saturs ieviests visās Latvijas izglītības iestādēs, tas tiek vērtēts dažādi- gan atzinīgi, gan arī kritizēts. Darba autore apskatīs ar kādiem izaicinājumiem saskaras izglītības iestāžu vadības komanda, kādu atbalstu skolotājiem tie sniedz un kā tiek vērtēts vadības komandu darbs. Darbs sastāv no 53 lapaspusēm, to starp 4 nodaļām, 3 shēmām un 8 tabulām, 3 attēliem, pielikumiem, 51 izmantotas literatūras vienības. Bakalaura darbā izmantojamās pētījuma metodes: teorētiskās: zinātniskās literatūras analīze un empīriskās: anketēšana un aprakstoša statistika.
 
This Bachelor thesis has been made in context with educational management. It’s goal is to analyse team roles and goals in implementation of the new curriculum in educational institutions. The implementation of competencies based teaching material began gradually, in year 2018. By implementing competencies based approach, it should be noted that the existing system of school subjects remained unchanged, while the cooperation between pedagogues was bolstered as was planning and execution of work done by the teachers and administration team on a school level. On the third year after implementing the new teaching material model in educational institutions immense and thorough research is yet to be made on this topic. The author of this thesis thus sets out to conduct a research of educational management in school X, by surveying and later analysing the collected results. The implementation process of the new competence based teaching material is tightly intertwined with the everyday tasks of the school’s principal, deputy principal and the methodological branch of the institution. Therefore this analysis sets out to look at the challenges, which are encountered by the main administration of the educational institution, the type of support it provides to the academic staff whilst also examining how the work of management teams is being evaluated. This research consists of 53 pages, four chapters as well as 4 appendices, which 3 include schemes, 8 tables and 3 pictures. 51 relevant literature is also used in this research. Research methods used: theoretical: analysis of scientific literature and empirical: surveying and descriptive statistics.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60658
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV