Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorSkrīvele, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:30Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89048
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60670
dc.description.abstractSkolotāja pieredzes darbā “Starppriekšmetu saite bioloģijas, dabasszinību un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetos vidusskolā“ apkopota un izvērtēta autores 2021./2022. m.g. pieredze. Ir izstrādāti un aprobēti mācību materiāli, īstenojot starppriekšmetu saiti 11. klasē bioloģijas, dabaszinību un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetos tēmās “Organismi un vide” un “Ilgtspējīgu modes produktu izgatavošana un to virzīšana tirgū”. Darba mērķis bija apkopot un izvērtēt autores pieredzi par starppriekšmetu saites īstenošanas iekļaušanu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā. Veiktās skolēnu aptaujas rezultāti parādīja, ka kopumā skolēni starppriekšmetu mācīšanos novērtē pozitīvi, norādot, ka samazinās darba apjoms, paplašinās iegūtās zināšanas un mācību saturs tiek saistīts ar reāliem dzīves jautājumiem. Novērtējot pedagogu sadarbību starppriekšmetu saites īstenošanā, tiek atzīts, ka skolotājs var paļauties uz kolēģi, veidojas kolektīva līdzatbildība par kopīgi plānoto sasniedzamo rezultātu. Par būtiskiem izaicinājumiem tiek uzskatīts atbilstošu mācību materiālu trūkums un centralizēto mācību programmu satura sadrumstalotība. Atslēgas vārdi: starppriekšmetu saite, bioloģija, dabaszinības, dizains un tehnoloģijas, 11. klase
dc.description.abstractThe teacher’s experience work “Interdisciplinary connection in biology, science and design and technology subjects in secondary school” summarizes and evaluates author’s experience in school year 2021./2022. Teaching materials have been developed and tested, implementing an interdisciplinary connection in the subjects of biology, science and design and technology in the grade 11 in the topics “Organisms and environment” and “Making and marketing sustainable fashion products”. The aim of the work was to summarize and evaluate the author’s experience on the inclusion of the implementation of interdisciplinary connections in the planning, organization and evaluation of the study process. The result of the survey of students showed that, in general, students evaluate interdisciplinary learning positively, indicating that the amount of work is reduced, the acquired knowledge is expanded and the content of learning is related to real life issues. When evaluating the cooperation of teachers in the implementation of the interdisciplinary connection, it is acknowledged that the teacher can rely on a colleague, and collective co-responsibility for the jointly planned result is formed. The lack of appropriate teaching materials and the fragmentation of the content of centralized curriculum are considered to be significant challenges. Keywords: interdisciplinary connection, biology, science, design and technology, grade 11
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectstarppriekšmetu saite
dc.subjectbioloģija
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectdizains un tehnoloģijas
dc.subject11.klase
dc.titleStarppriekšmetu saite bioloģijas, dabasszinību un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetos vidusskolā
dc.title.alternativeInterdisciplinary connection in biology, science and design and technology subjects in secondary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record