• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālā video resursa “Crash Course” izmantošana vidusskolēniem ekonomikas apgūšanā

Thumbnail
View/Open
299-90001-Zandere_Linda_lz21045.pdf (551.4Kb)
Author
Zandere, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba autore: Linda Zandere Diplomdarba zinātniskā vadītāja: Lektore, Mg.izgl.zin. Agita Klempere-Sipjagina Diplomdarba temats: Digitālā video resursa “Crash Course” izmantošana vidusskolēniem ekonomikas apgūšanā. Diplomdarbs uzrakstīts latviešu valodā, to veido 3 nodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 37 lapas, tajā iekļautas 2 tabulas, 2 attēli, 52 avoti latviešu, angļu un itāļu valodās. Pētāmā problēma: digitālo video resursu “Crash Course” izmantošanas efektivitāte dažādu ekonomikas tematu apgūšanā vidusskolā. Darba mērķis: uzzināt, kā skolēnu zināšanas ekonomikā ietekmē digitālā video resursa “Crash Course” izmantošana mācību darbā. Darba galvenie rezultāti: Teorijas daļā apskatīta digitālo resursu ienākšana izglītībā un izstrādāti kvalitātes un efektivitātes kritēriji digitālajiem resursiem izglītībā. Atslēgas vārdi: digitālie resursi, ekonomika, kvalitāte
 
Author: Linda Zandere Scientific supervisor: Lecturer Mg.ed. Agita Klempere-Sipjagina Thesis title: The usage of the Crash Course video series as an educational tool for highschool economics class. Thesis is written ir Latvian language, it consists of 3 parts, conclusions and recommendations. Amount of work is 37 pages, it includes 2 tables, 2 images, and 52 sources in Latvian, English and Italian. Main problem: is the Crash Course digital resource efficient enough for highschool economics. Thesis goal: to learn how childrens economics knowledge changes after viewing Crash Course digital resource. Results: First two chapters look at digital resources coming into education, and create quality and efficiency criteria for said resources. The third chapter applies above mentioned criteria to a selected digital resource. Key words: digital resources, economics, quality
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60787
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV