Ietekmētāju līgumsaistības veidu juridiskais vērtējums Latvijā un to problemātika praksē
Автор
Vavilova, Patrīcija Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Mantrovs, Vadims
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās ne tikai mārketings ir balstīts komunikācijā, mērķēta un veiksmīga ziņojuma nodošana teju visās jomās pamatā ir kļuvusi par īpaši izvēlētu vēstnešu darba lauku. Krasi attīstoties sociālo tīklu nozīmei cilvēku ikdienā, līdzās tai pieaug arī ietekmētāju — sociālajos tīklos atpazīstamu profila īpašnieku un digitālā satura veidotāju — autoritāte, veidojot un publicējot audiovizuāla satura materiālus. Īstenojoties komerciāla rakstura priekšnosacījumiem, profils var kļūt arī par privāti pārvaldītu reklāmas kanālu. Reklāmas pasūtītāji šādi spēj komunicēt ar īpaši mērķētu patērētāju auditoriju, īpaši personiskā veidā, ietekmētājiem topot par pietiekami efektīvu marketinga instrumentu, lai tajā investētu. Darba galvenais mērķis ir apzināt esošo regulējumu attiecībā uz ietekmētāju līgumsaistības rašanos, tās veidiem Latvijā, juridisko vērtējumu, kā arī noskaidrot un identificēt galvenos problēmjautājumus un rast iespējamos virzienus risinājumiem nozares attīstības veicināšanai. Lai sasniegtu darba mērķi, tiek analizēta ietekmētāja profesijas būtība, līdzēju pienākumi un tiesības, piemērojamie tiesību akti un normas, ietekmētāja sociālajos tīklos izvietota komerciālā satura un īpašās patērētāju grupas kā auditorijas fenomens, gūts ieskats līdzšinējā nacionāla un starptautiska līmeņa tiesu praksē. Nowadays, not only is marketing based on communication, but targeted and successful messages in almost every field have become work for a carefully chosen communicator. As the role of social networks in people's daily lives develops rapidly, so does the authority of influencers — profile owners and creators of digital content on social networks — who create and publish audiovisual content online. If the preconditions of a commercial content nature are met, the profile can also become a privately managed advertising channel. In this way, advertisers are able to communicate to an exceptionally targeted consumer audience, in a uniquely personal way, becoming a sufficiently effective marketing tool to invest in. This research thesis aims to identify the existing regulation regarding the emergence of contractual obligations of influencers, its types in Latvia, legal assessment, clarify and identify the main problems and find possible solutions to achieve the development of the industry. In order to achieve the goal, the nature of the influencer's profession, the obligations and rights of the parties, applicable laws and norms, and the phenomenon of the commercial partnership relations in relation to consumers are analyzed, as well as giving an insight of the current national and international case law.