Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorŠembele, Annija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:14Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90986
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61514
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “ Didaktiskās spēles kā uzmanības veicināšanas sastāvdaļa sākumskolā”. Darba autore Annija Šembele. Darba mērķis ir izpētīt sākumskolas vecuma bērnu uzmanības veicināšanas iespējas mācību procesā izmantojot didaktiskās spēles, lai sekmētu uzmanības spēju koncentrēšanu. Darbs sastāv no trīs nodaļām ar vairākām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā iekļauta teorētiskā analīze par uzmanību. Ir apkopota informācija par uzmanības vispārīgo raksturojumu, klasifikāciju un tās īpašībām un funkciju. Otrajā nodaļā ir apkopota informācija par sākumskolas bērnu attīstības īpatnībām pētāmās problēmas kontekstā. Tiek atklāts sākumskolas bērnu raksturojums un ietekmējoši faktori uzmanības attīstībā. Kā arī dažādi mācību procesa paņēmieni, ko pedagogs var izmantot praktiskajā darbībā, lai veicinātu sākumskolas vecuma bērnu koncentrēšanās spējas. Trešajā nodaļā ir apkopots praktiskās daļas pētījums, kurā tiek aprakstītas un apkopotas pētījuma izmantotās pētnieciskās metodes, īss pētāmās grupas raksturojums, daļēji strukturētas intervijas apraksts, veikta iegūto pētījumu analīze. Nobeigumā apkopoti galvenie secinājumi, kas gūti pētījuma laikā. Viens no būtiskākajiem secinājumiem ir, ka bērna labbūtība (labklājība, labbūšana, angliski "well-being") ietekmē viņa koncertēšanās spējas. Gan pedagogiem, gan vecākiem ir jāpalīdz bērnam sevi līdzsvarot un atgriezties pie savām labām izjūtām, ja radies ir nogurums, dusmas, skumjas. Darbs sastāv no 50 lappusēm, tajā ir 3 attēli, 9 tabulas un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības klasifikācija, uzmanības īpašības, uzmanības veicināšana, sākumskolas vecuma bērni, didaktiskās spēles.
dc.description.abstractThe theme of bachelor's thesis is “Didactic games as a part (material) of encouraging attention in primary school”. The author of the work, Annija Šembele. The aim of the thesis is to explore ways of promoting the attention of children of primary school age through teaching through didactic games in order to promote concentration of attention. The work consists of three chapters with several sub-chapters. The first chapter includes theoretical attention analysis. Information on the general nature, classification and nature and function of the attention has been compiled. The second chapter summarises information on the characteristics of the development of primary school children in the context of the problem to be studied. The characteristics of primary school children and influencing factors in the development of attention are identified. As well as the various learning pathways that a teacher can use in practical action to promote the concentration capacity of children of primary school age. The third chapter summarises a study of the practical part, which describes and summarises the research methods used by the study, a brief description of the study group, a description of the semi-structured interview, an analysis of the resulting studies. In conclusion, the main conclusions reached during the study are summarised. One of the most important conclusions is that the good quality of a child (well-being, good-being, English “well-being”) influences his or her concert capabilities. Both educators and parents must help the child balance themselves and return to their good feelings when there is fatigue, anger, sadness. The work consists of 50 pages, contains 3 pictures, 9 tables and 6 attachments. Key words: attention, attention classification, attention characteristics, attention promotion, primary school age children, didactic games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectuzmanības klasifikācija
dc.subjectuzmanības īpašības
dc.subjectuzmanības veicināšana
dc.subjectsākumskolas vecuma bērni
dc.titleDidaktiskās spēles kā uzmanības veicināšanas sastāvdaļa sākumskolā
dc.title.alternativeDidactic games as a part (material) of encouraging attention in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record