dc.contributor.advisor | Laganovska, Egija | |
dc.contributor.author | Cīrule, Vendija Annija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T02:01:37Z | |
dc.date.available | 2022-12-14T02:01:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 91056 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61576 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba tēma ir “Sadarbības prasmju veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, turpmāk (AST)”. Mērķis: pilnveidot sadarbības prasmes pirmsskolas vecuma bērniem ar AST. Pētījuma objekts: pirmsskolas vecuma (4 – 5 gadus) veci bērni ar AST. Pētījuma priekšmets: sadarbības prasmes bērniem ar AST. Hipotēze: bērna ar AST sadarbības prasmes pirmsskolas vecumā uzlabosies, ja: • bērns būs motivēts sadarboties • vecāki un pedagogi pieņems bērna individualitāti un atbalstīs grūtību pārvarēšanā • vecāki un pedagogi pastiprinās bērna vēlmi sadarboties Pētījuma metodes: 1. Teorētiskā metode: literatūras un avotu analīze par pētāmo priekšmetu. 2. Empīriskās: vecāku aptauja un pedagoģiskā novērošana, izmēģinājuma darbība, iegūto datu apkopojums un analīze. Rezultāts: Pētījuma laikā iegūti pozitīvi rezultāti un var secināt, ka izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Diplomdarbā ir 60 lapaspuses, 11 no tām ir pielikumi, 2 lapaspuses izmantotās literatūras saraksts. Atslēgas vārdi: bērni ar autiskā spektra traucējumiem, pirmsskolas vecums, sadarbība, sadarbības prasmes. | |
dc.description.abstract | The diploma thesis topic is "Fostering collaborative skills in preschool children with Autism Spectrum Disorder, further (ASD)". Purpose: to improve the collaborative skills of preschool children with ASD. The object of the research: preschool children aged (4 - 5 years) diagnosed with AST. The subject of the research: collaborative skills of children with ASD. The hypothesis is that the collaborative skills of a child with ASD will improve at preschool age if: • the child is motivated to cooperate • parents and teachers accept the child's individuality and support the child in overcoming difficulties • parents and teachers strengthen the child's desire to cooperate Research methods: 1. Theoretical method: analysis of the literature and other data on the researched subject. 2. Empirical method: a survey of parents and pedagogical observation, pilot activities, and analysis of the obtained data. Results: The hypothesis is confirmed by the confirmative results of the research done within the diploma thesis. The diploma thesis has 60 pages, of which 11 are attachments, 2 page list of sources of used literature and attachments. Keywords: children with autism spectrum disorders, preschool age, cooperation, cooperation skills. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | bērni ar autiskā spektra traucējumiem | |
dc.subject | pirmsskolas vecums | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.subject | sadarbības prasmes | |
dc.title | SADARBĪBAS PRASMJU VEICINĀŠANA PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNIEM AR AUTISKA SPEKTRA TRAUCĒJUMIEM | |
dc.title.alternative | PROMOTING COLLABORATIVE SKILLS FOR PRESCHOOL CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |