Skolotāja logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbība pareizas skaņu izrunas nostiprināšanai 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Voiskoviča, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Elizabete Voiskoviča. Darba vadītāja: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Diplomdarba temats: Skolotāja logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbība pareizas skaņu izrunas nostiprināšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā apkopotas dažādu speciālistu atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību veselumā, kā arī apkopota informācija par skaņu izrunas un runas traucējumiem. Analizētajā literatūrā un normatīvajos aktos, noskaidroti pirmsskolas skolotāja un skolotāja logopēda uzdevumi un sadarbības iespējas. Empīriskajā daļā analizēti pētījumā iegūtie dati par sadarbību starp pirmsskolas skolotāju un skolotāju logopēdu, pirmsskolas izglītības iestādē X, un citās pirmsskolas izglītības iestādēs. Izveidots sadarbības modelis pirmsskolas izglītības iestādei X. Piedāvāti materiāli skaņu izrunas traucējumu koriģējoši attīstošajai darbībai. Darbā gūtie secinājumi iekļauti nobeigumā un ieteikumos. Diplomdarbs sastāv no 57 lapaspusēm, darba izstrādē izmantoti 50 literatūras avoti, darbā iekļauti 13 attēli, 2 tabulas un pievienoti 11 pielikumi. Author: Elizabete Voiskoviča Head of work: Prof., Dr. paed.Sarmīte Tūbele Subject of the diploma: Cooperation between a speech therapist and a preschool teacher to strenghten the correct pronunciation of sounds for 5 – 6 years old children. The theoretical part of the paper, summarizes the quotes of various specialists on the overall development of 5 – 6 year old children, as well as information on sound pronunciation and speech disorders. In the analyzed literature and regulatory acts, the tasks and opportunities for cooperation beetween preschool teacher and speech therapist have been clarified. The empirical part analyzes data obtained in the reasearc on the cooperation between a preschool teacher and speech therapist in preschool X, and in other preschools. A model for cooperation has been created for preschool X. Materials for the corrective developmental activity of sound pronunciation disorders have been offered. The observation reached in the work are included in the conclusion and recommendations. Thesis consists of 57 pages, 50 literature sources, the work includes 13 figures, 2 tables and 11 appendices.