• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diferenciācijas kvalitāte iekļaujošā izglītībā pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-91075-Rauzane_Santa_sr15029.pdf (809.7Kb)
Author
Rauzāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis – pētīt diferenciācijas kvalitātes vērtēšanas kritērijus pamatskolā. Pētījuma dizains ir aprakstošs pētījums. Teorētiskajā daļā analizēta diferenciācija skolēnu iekļaušanās veicināšanai vispārizglītojošā klasē, pedagogu funkcijas šī procesa nodrošināšanai, tās kvalitātes novērtēšanas iespējas. Empīriskajā daļā veikta dokumentu analīze, anketēšana, intervēšana. Pēc izvirzītajiem kritērijiem, analizēta diferenciācijas kvalitāte Rīgas X pamatskolā, izstrādāti ieteikumi kvalitātes pilnveidei. Pētījuma rezultāti atklāj, ka Rīgas X pamatskolā diferenciācija tiek nodrošināta augstā līmenī. Tās pilnveidei jāveicina skolotāju savstarpējā sadarbība, efektīva laika sadale mācību stundās, jāveic telpu aprīkojuma maiņa. Maģistra darbs satur 3 nodaļas, 8 apakšnodaļas, secinājumus, ieteikumus, bibliogrāfiju un pielikumus.
 
The aim of the thesis is to study the criteria for evaluating the quality of differentiation in elementary school. Research design – descriptive research. The theoretical part analyses the concept of differentiation to promote the inclusion of students in the general education classes, the functions of teachers to ensure this process, the possibilities of evaluating the quality of differentiation. The methods used in the empirical part are document analysis, questionnaires, interviews. The empirical part analyses the quality of differentiation in Riga X elementary school based on the criteria and develops recommendations for improvements. The results of this study reveal that the level of differentiation is high. For improvements it is necessary to promote cooperation between teachers, the time distribution of lessons, change classroom equipment. The master's thesis contains 3 chapters, 8 subsections, conclusions, recommendations, bibliography, and appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61636
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV