Piederības sajūta skolēnu iekļaušanās veicināšanai tālmācības vidusskolā
Author
Kalniņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tika analizēti avoti un zinātniskā literatūra, lai gūtu priekšstatu par piederību veicinošiem faktoriem tālmācības skolās. Tēma ir aktuāla jebkurā skolā, jo tā ir nozīmīga no psiholoģiskā, emocionālā un sociālā viedokļa, lai skolēns veiksmīgi iekļautos sabiedrībā, justos novērtēts un saprasts. Datu iegūšanai tika izveidotas aptaujas anketas izmantojot starptautisku pētījumu jautājumus par piederību un jautājumus par teorijā minētu piederību veicinošām aktivitātēm. Dati tika analizēti, izmantojot aprakstošās statistikas, dispersiju un korelāciju analīzes metodes. Skolēni atzina, ka izjūt spēcīgu piederības sajūtu savai skolai un aptaujāto viedokļi par aktivitāšu īstenošanas biežumu bija līdzīgi. Skolotājiem tika izveidotas rekomendācijas aktivitātēm, ar kuru palīdzību iespējams veicināt skolēnu piederības izjūtu tālmācībā. The research analyzed sources and scientific literature to gain an understanding of the factors contributing to belonging in distance learning schools. The topic is relevant in any school because it is important from a psychological, emotional, and social point of view, so that the student can successfully integrate into society, feel valued and understood. To obtain data, questionnaires were created using international research questions about belonging and questions about belonging-promoting activities mentioned in theory. Data was analyzed using descriptive statistics, analysis of variance and correlation methods. The students admitted that they feel a strong sense of belonging to their school and the opinions of the respondents about the frequency of implementation of activities were similar. Recommendations for activities were created for teachers, with the help of which it is possible to promote students' sense of belonging in distance education.