• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu valodas apguve un etniskās identitātes saglabāšanas iespējas diasporā dzīvojošajiem sākumskolēniem

Thumbnail
View/Open
299-91165-Galina_Diana_dg06008.pdf (754.4Kb)
Author
Galiņa, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Pēdējos gados latvieši turpina izbraukt ārpus Latvijas dažādu iemeslu vadīti. Es nolēmu iezdiļināties un pētīt, kā tiek organizēta latviešu diasporas sākumskolas vecuma skolēnu latviešu valodas apguve un etniskās saglabāšanas iespējas ārzemēs, kā bērnam attīstās runa dažādos vecuma posmos, kas to ietekmē, kam jāpievērš uzmanība ģimenē un skolā resp. vecākiem un skolotājiem darbā ar bērniem. Teorētiskajā daļā tika analizēta dažādu pedagogu, valodnieku, psihologu u. c. zinātnieku darbi. Darba praktiskā daļa realizēta latviešu nedēļas nogales skolā “Mazie pūcēni”, kas atrodas Lielbritānijā, Mansfīldā vērojot latviešu valodas nodarbības un intervējot gan skolotāju, gan skolēnu vecākus. Nodrošinot mērķtiecīgas un sistemātiskas latviešu valodas mācības iespējams attīstīt, pilveidot un saglabāt latviešu valodu un kultūru.
 
In recent years, Latvians have continued to emigrate outside Latvia for various reasons. I decided to research the ethnic preservation opportunities available for primary school-age pupils of the Latvian diaspora and look at speech development at different ages, what affects it, and what parents and teachers should be looking out for. In the theoretical part, I analysed the works of various teachers, linguists, psychologists and scientists. While the practical part was implemented at the Latvian weekend school “Little Owls”, located in the U.K., Mansfield. I observed how the teacher organised learning of the Latvian language, and I interviewed the teacher and the student’s parents. By ensuring purposeful and systematic learning of the Latvian language, it is possible to develop, improve and preserve the Latvian language and culture.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61680
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV